شناسه خبر:87155
1403/7/16 16:30:00

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در بازدید از پروژه مهم بیواتانول کرمانشاه، بر لزوم بهره‌برداری هرچه زودتر از این طرح تولیدی تاکید کرد.


عبدالرضا مصری، در بازدید از پروژه بیواتانول و چند طرح صنعتی دیگر کرمانشاه، گفت: پروژه بیواتانول دو محصول اصلی تولید می‌کند که یک محصول به ارتقاء کیفیت بنزین کمک می‌کند و محصول دیگر خوراک بسیار باکیفیتی برای دام است.
وی اظهار کرد: با توجه به اینکه ذرت ماده اولیه مورد استفاده در پروژه بیواتانول است، تولیدات این واحد تاثیر بسزایی در فاصله گرفتن از فرآورده‌های شیمیایی دارد.
وی از نیاز کشور به حدود 20 واحد مشابه بیواتانول کرمانشاه یاد کرد و افزود: این واحد بین پنج تا 10 درصد نیاز کشور برای تولید سوخت سبز مورد نیاز برای ارتقاء کیفیت بنزین را تامین می‌کند.
مصری سرمایه مورد نیاز برای احداث این پروژه به نرخ امروز را حدود 15 همت اعلام کرد و گفت: با توجه به تامین مالی پروژه بیواتانول از بازار سرمایه، نگرانی بابت سرمایه در گردش مورد نیاز این طرح وجود ندارد.
محسن دارابی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه نیز با بیان اینکه این پروژه از مصوبات سفر رهبری است، گفت: اکنون پیشرفت بیواتانول کرمانشاه کامل است و تولیدات اولیه آن نیز وارد بازار شده است.
وی ادامه داد: به زودی بهره‌برداری رسمی این پروژه با حضور مقامات وزارت صمت انجام خواهد شد.
مدیرکل صمت استان کرمانشاه اشتغالزایی این پروژه را 150 نفر اعلام کرد که به 200 نفر افزایش خواهد یافت.
در ادامه این برنامه بازدیدی هم از طرح در دست احداث «چیاسرام» صورت گرفت که به گفته مدیرکل صمت استان کرمانشاه، سرمایه‌گذار این طرح که اکنون 60 درصد پیشرفت دارد، قول داده در صورتی که موانع پیش رو مرتفع شود، فاز اول این پروژه دهه فجر افتتاح شود.
دارابی اشتغالزایی فاز اول این پروژه را 750 نفر اعلام کرد و افزود: در این فاز سالانه 4.5 میلیون مترمربع اسلب سرامیکی تولید خواهد شد.
وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری فاز اول این طرح 1300 تا 1400 میلیارد تومان است، یادآور شد: برای پروژه چیاسرام سه فاز تعریف شده است.
در ادامه بازدیدی از سه طرح تولیدی در حال بهره‌برداری سپیدان ذوب، کابل باختر و فرش رجال نیز صورت گرفت و مسائل این واحدها در زمینه تامین مالی، قطع برق و… بررسی شد.

شناسه خبر 87155