کد خبر : 87531
تاریخ : 1403/7/26
گروه خبری : اقتصادی

پیشرفت فیزیکی 23 درصدی تونل دوم آزادی ایلام

انعقاد قرارداد واگذاری 100 هکتار زمین برای اجرای پارک پلی‌پروپیلن در مهران


حسن بهرام‌نیا امروز پنجشنبه 26 مهر 1403، در بازدید از پروژه تونل دوم آزادی مدت پیمان پروژه را سه‌ساله عنوان و اظهار کرد: این پروژه اکنون با حفاری 900 از دو طرف بیش از 23 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به‌عنوان یکی از مطالبات مردمی در رفع گره‌های ترافیکی و روان‌بودن تردد بسیار مؤثر است.
وی افزود: پروژه ساخت تونل دوم آزادی در مسیر ایلام به سرابله به طول سه هزار و 300 متر در حال اجراست.
استاندار ایلام با بیان این‌که علاوه بر مطالبات پیمانکاران، این پروژه 1600 میلیارد تومان دیگر برای بهره‌برداری نیاز دارد، عنوان کرد: این پروژه در دولت سیزدهم کلنگ‌زنی شد و با افتتاح آن شاهد تحقق یکی دیگر از مطالبات مردم استان خواهیم بود.
بهرام‌نیا با اشاره به این‌ که نوع سنگ و سختی مسیر در مدت زمان تأخیر در افتتاح پروژه مؤثر است، گفت: اخذ مجوزهای محیط زیستی و پدافندی این پروژه نیز حدود 6 ماه به طول انجامید.
وی با اشاره به خدمات نظام و دولت به این استان، افق پیش روی استان ایلام را بسیار روشن و امیدبخش ارزیابی کرد و گفت: از کارفرمایان، اداره کل راه و شهرسازی، راهداری، پیمانکاران، دست‌اندرکاران پروژه به‌صورت ویژه قدردانی می‌کنیم.
وی افزود: عملیات پروژه تنگ قیر شهرستان چرداول عملیات در آستانه واگذاری به پیمانکار و آغاز به کار است.
استاندار ایلام در حاشیه بازدید از پروژه تونل آزادی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور شهید به استان، احداث پارک پلی‌پروپیلن بود و بعد از کلنگ‌زنی منطقه آزاد مهران، به خاطر محدودیت زمین برای پارک پلی‌پروپیلن با 90 کارخانه و اشتغال سه هزار نفر، نیازمند زیرساخت‌های دیگری بودیم.
بهرام‌نیا گفت: بعد از جانمایی و انتخاب منطقه مهران، تفاهم‌نامه سه‌جانبه‌ای بین هلدینگ خلیج‌فارس، منطقه آزاد و استانداری برای اجرای پارک پلی‌پروپیلن در جزیره کیش امضاء شد.
وی با بیان اینکه صدور احکام اعضای هیئت‌مدیره به‌دلیل شهادت رئیس‌جمهور، به تعویق افتاد، ادامه داد: آخرین نتیجه و پیگیری‌های به‌عمل آمده این است که با حمایت دستگاه‌های نظارتی و اداره‌کل اطلاعات و شورای نظارتی، بحث واگذاری زمین به هلدینگ خلیج فارس به سرانجام رسید.
استاندار ایلام تأکید کرد: در مرحله نخست100 هکتار به هلدینگ خلیج‌فارس برای اجرای پروژه واگذار شده و در صورت اجرایی شدن پروژه 200 هکتار دیگر واگذار می‌شود و ظرف یک ماه آینده این پروژه اجرایی و آغاز می‌شود.
  لینک
https://sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/87531