شناسه خبر:87531
1403/7/26 15:35:00

استاندار ایلام با بیان اینکه برای حفاری 900 متر از تونل دوم آزادی، 600 میلیارد تومان هزینه شده است، گفت: افتتاح تونل دوم آزادی 13 پیچ خطرناک را حذف و چهار کیلومتر از مسیر ایلام به سیروان و ایلام به چرداول را کاهش می‌دهد.


حسن بهرام‌نیا امروز پنجشنبه 26 مهر 1403، در بازدید از پروژه تونل دوم آزادی مدت پیمان پروژه را سه‌ساله عنوان و اظهار کرد: این پروژه اکنون با حفاری 900 از دو طرف بیش از 23 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به‌عنوان یکی از مطالبات مردمی در رفع گره‌های ترافیکی و روان‌بودن تردد بسیار مؤثر است.
وی افزود: پروژه ساخت تونل دوم آزادی در مسیر ایلام به سرابله به طول سه هزار و 300 متر در حال اجراست.
استاندار ایلام با بیان این‌که علاوه بر مطالبات پیمانکاران، این پروژه 1600 میلیارد تومان دیگر برای بهره‌برداری نیاز دارد، عنوان کرد: این پروژه در دولت سیزدهم کلنگ‌زنی شد و با افتتاح آن شاهد تحقق یکی دیگر از مطالبات مردم استان خواهیم بود.
بهرام‌نیا با اشاره به این‌ که نوع سنگ و سختی مسیر در مدت زمان تأخیر در افتتاح پروژه مؤثر است، گفت: اخذ مجوزهای محیط زیستی و پدافندی این پروژه نیز حدود 6 ماه به طول انجامید.
وی با اشاره به خدمات نظام و دولت به این استان، افق پیش روی استان ایلام را بسیار روشن و امیدبخش ارزیابی کرد و گفت: از کارفرمایان، اداره کل راه و شهرسازی، راهداری، پیمانکاران، دست‌اندرکاران پروژه به‌صورت ویژه قدردانی می‌کنیم.
وی افزود: عملیات پروژه تنگ قیر شهرستان چرداول عملیات در آستانه واگذاری به پیمانکار و آغاز به کار است.
استاندار ایلام در حاشیه بازدید از پروژه تونل آزادی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور شهید به استان، احداث پارک پلی‌پروپیلن بود و بعد از کلنگ‌زنی منطقه آزاد مهران، به خاطر محدودیت زمین برای پارک پلی‌پروپیلن با 90 کارخانه و اشتغال سه هزار نفر، نیازمند زیرساخت‌های دیگری بودیم.
بهرام‌نیا گفت: بعد از جانمایی و انتخاب منطقه مهران، تفاهم‌نامه سه‌جانبه‌ای بین هلدینگ خلیج‌فارس، منطقه آزاد و استانداری برای اجرای پارک پلی‌پروپیلن در جزیره کیش امضاء شد.
وی با بیان اینکه صدور احکام اعضای هیئت‌مدیره به‌دلیل شهادت رئیس‌جمهور، به تعویق افتاد، ادامه داد: آخرین نتیجه و پیگیری‌های به‌عمل آمده این است که با حمایت دستگاه‌های نظارتی و اداره‌کل اطلاعات و شورای نظارتی، بحث واگذاری زمین به هلدینگ خلیج فارس به سرانجام رسید.
استاندار ایلام تأکید کرد: در مرحله نخست100 هکتار به هلدینگ خلیج‌فارس برای اجرای پروژه واگذار شده و در صورت اجرایی شدن پروژه 200 هکتار دیگر واگذار می‌شود و ظرف یک ماه آینده این پروژه اجرایی و آغاز می‌شود.

شناسه خبر 87531