شناسه خبر:87457
1403/7/24 18:50:00

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم همدان و فامنین گفت: دو مدرسه دارالفنون دخترانه و پسرانه در پی انعقاد موافقت‌نامه با بانک پاسارگاد در شهر همدان ایجاد می‌شود.


حمیدرضا حاجی‌بابایی روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید از موزه آموزش‌وپرورش همدان با اشاره به انجام موافقت‌نامه با بانک پاسارگاد مبنی بر ایجاد دارالفنون دخترانه و پسرانه در شهر همدان، اظهار کرد: ساخت این دو مدرسه 15 کلاسه دخترانه و پسرانه برعهده بانک پاسارگاد خواهد بود.
وی دارالفنون را نماد آموزش‌وپرورش رسمی در کشور دانست و تصریح کرد: دانش‌آموزان این شهر و استان می‌توانند با توجه به دیرینه آموزش‌وپرورش و افتخارات بزرگی که از زمان تأسیس دارالفنون به این طرف در کشور رقم خورده، با ورود به این مدرسه قدم‌های بلندی در پایتخت تاریخ و تمدن و شهر علم، فرهنگ، مجاهدت و ایمان بردارند.
* جانمایی محل مناسب برای مدارس دارالفنون
نماینده مردم شریف همدان، فامنین و قهاوند در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: مدیران کل آموزش‌وپرورش، نوسازی مدارس و میراث فرهنگی استان محل ساخت این دارالفنون را آماده و زمین انتخابی را در جای مناسبی که نماد تاریخ است، مهیا کنند.
حاجی‌بابایی بیان کرد: باید نگاه ویژه‌ای به این نوع مدارس باشد؛ به‌طوری که ازنظر کیفیت با مدارس دیگر متفاوت باشند و نماد دارالفنونی شوند که در تهران هم‌اکنون فعال هستند.
* پیش‌بینی اعتبار 2000 میلیارد ریالی برای موزه منطقه‌ای غرب کشور
وی از پیش‌بینی اعتبار دو هزار میلیارد ریالی برای موزه منطقه‌ای غرب کشور در همدان خبر داد و گفت: سال 1388 در مجلس ردیفی تحت عنوان 10 موزه منطقه‌ای برای کشور تصویب شد که یکی از آن‌ها موزه منطقه‌ای همدان بود.
نایب‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه درحال حاضر رتبه یک در ساخت این 10 موزه متعلق به همدان است، افزود: به‌تازگی در جدول 12 بودجه 1403 دو هزار میلیارد ریال برای موزه منطقه‌ای غرب کشور در همدان پیش‌بینی شده است.
حاجی‌بابایی از سفر وزیر میراث‌ فرهنگی در هفته‌های آینده به همدان خبر داد و گفت: درصدد هستیم تا تبلیغاتی در سطح بین‌الملل برای هگمتانه جهانی انجام شود.
وی ادامه داد: یکی از زوایای هگمتانه جهانی، موزه منطقه‌ای غرب کشور و مخزن امن آن است و این موزه باید اشیای تاریخی منطقه را به نمایش بگذارد.
* اتمام عملیات عمرانی مخزن امن اشیای تاریخی
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اتمام مخزن امن و پیشرفت فیزیکی موزه، اظهار کرد: با تزریق اعتبار در آینده نزدیک، افتتاح این موزه را شاهد خواهیم بود و برگ زرین دیگری در پایتخت تاریخ و تمدن رقم می‌خورد.

شناسه خبر 87457