شناسه خبر:87487
1403/7/25 15:36:00
مشاور عالی شهردار همدان و دبیر ستاد گردشگری:

همدان در مسیر توسعه گردشگری جاده ابریشم حرف برای گفتن دارد

مشاور عالی شهردار همدان و دبیر ستاد گردشگری ابراز کرد: همدان در مسیر توسعه گردشگری جاده ابریشم حرف برای گفتن دارد.


به گزارش سپهرغرب و به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری همدان، حسن محمدی در نشست شهرداران جاده ابریشم ایران که با موضوع بررسی تأسیس مجمع گردشگری شهرهای جاده ابریشم روز یکشنبه 22 مهرماه به‌صورت وبیناری (برخط) برگزار شد، با بیان اینکه همدان در مسیر توسعه گردشگری جاده ابریشم حرف برای گفتن دارد و با اشاره به برگزاری نخستین نشست شهرداران جاده ابریشم ایران طی 16 و 17 آبان‌ماه سال جاری در سمنان پایتخت شهرهای جاده ابریشم، عنوان کرد: در این نشست شهرداران 39 شهر از 25 استان در مسیر جاده ابریشم ازجمله همدان به‌عنوان عضو مجمع، حضور خواهند داشت.
مشاور عالی شهردار همدان با اشاره به قرار گرفتن همدان در مسیر جاده ابریشم و سابقه دیرینه آن در عضویت مجمع، افزود: از راه طولانى جاده ابریشم نه‌تنها ابریشم و سایر محصولات همچون ادویه، پارچه و غیره، بلکه آنچه در حوزه فرهنگ و اندیشه و هنر مى‌گنجد نیز در میان ایران پهناور و متمدن و چین باستان و هند، مبادله مى‌شد.
وی با اشاره به اهمیت جاده راه ابریشم در طول تاریخ، ابراز کرد: در طول تاریخ علاوه‌بر رفت‌وآمدهاى نظامى و بازرگانى از این راه، ادیان، فرهنگ‌هاى شرق و غرب، زبان‌ها و تمدن‌هاى گوناگون نیز باهم ارتباط داشتند و تمدن و فرهنگ ایرانى از همین راه در جهان منتشر مى‌شد.
محمدی عضویت در مجمع جهانی شهرهای جاده ابریشم را مهم ارزیابی کرد و افزود: این مجمع در سال 2005 با هدف افزایش همکاری و همگرایی بین کشور چین و کشورهای آسیای میانه با شعار «ساختن آینده مشترک براساس سنت» تأسیس شد و گسترش پیدا کرد.
مشاور عالی شهردار همدان عنوان کرد: این مجمع 200 شهر از 60 کشور جهان را در مسیرهای آبی و خاکی جاده ابریشم پوشش می‌دهد و در زمینه‌های حمل‌ونقل، اقتصاد، فرهنگ، سرمایه‌گذاری و گردشگری، ارتباط اجرایی و هم‌افزایی مناسبی را بین شهرها ایجاد می‌کند.
وی به ثبت جهانی مجموعه باستانی هگمتانه و دو کاروانسرا و همچنین انتخاب همدان به‌عنوان پایتخت گردشگری آسیایی 2024 اشاره کرد و افزود: شهرداری همدان آماده همکاری با مجمع شهرداران جاده ابریشم با محوریت گردشگری در برگزاری هرچه بهتر این رویداد بین‌المللی است و امیدواریم با مشارکت، افزایش تبادلات و همکاری، در جهت ایجاد آینده‌ای روشن برای شهرهای در مسیر جاده ابریشم، قدم‌های مثبتی برداشته شود.

شناسه خبر 87487