شناسه خبر:87539
1403/7/26 17:14:00

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: قرارداد راه‌اندازی 200 واحد نیروگاه خورشیدی حمایتی پنج کیلوواتی برای افراد زیر پوشش نهادهای حمایتی در همدان با پیمانکار دارای صلاحیت بسته شده و درحال اجرا است.


به گزارش روز پنجشنبه سپهرغرب، علی سهرابی‌بیدار در دیدار با مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه پنج‌جانبه راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی (فتوولتائیک) پنج‌کیلوواتی با این نهاد، اظهار کرد: این تفاهم‌نامه با همکاری معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم، وزارت نیرو، کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی و بسیج سازندگی کشور به مدت پنج سال امضا و مبادله شده است.
وی افزود: هدف از امضای این تفاهم‌نامه توانمندسازی اقتصادی و کمک به معیشت روستاییان با اولویت افراد زیر پوشش نهادهای حمایتی و افزایش میزان بهره‌وری از انرژی پاک و تجدیدپذیر بوده که سهم استان همدان از این طرح سه هزار سامانه خورشیدی پنج کیلوواتی است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان عنوان کرد: قیمت فروش برق در این طرح به‌ازای هر کیلووات ساعت برق تولیدی نیروگاه‌های پنج کیلوواتی طرح حمایتی برابر سه هزار تومان درنظر گرفته شده که تا 20 سال ادامه خواهد داشت.
وی با بیان اینکه در این راستا تعداد دو هزار و 500 نفر در استان همدان توسط نهادهای حمایتی معرفی شده‌اند، گفت: همه معرفی‌شدگان ازنظر حقوقی و فنی مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند که از این تعداد تاکنون 608 قرارداد خرید تضمینی برق نیز با متقاضیان طرح حمایتی منعقد شده است.
سهرابی‌بیدار بیان کرد: از این تعداد هم‌اینک قرارداد احداث 200 واحد با پیمانکار دارای صلاحیت بسته شده و درحال اجرا است.
همدان با داشتن هشت نیروگاه خورشیدی با ظرفیت نزدیک به 49 مگاوات، یکی از استان‌های پیشرو در تولید برق از انرژی خورشید محسوب می‌شود.

شناسه خبر 87539