کد خبر : 87800
تاریخ : 1403/8/1
گروه خبری : فرهنگی

فرماندار مطرح کرد:

وجود مدارس ناایمن در شهر نهاوند


ضرغام احمدوند روز سه‌شنبه یکم آبان‌ماه در نشست شورای آموزش‌وپرورش شهرستان نهاوند که در محل این اداره برگزار شد، اظهار کرد: مدارسی در شهر نهاوند و در بافت فرسوده این شهر وجود دارد که به‌خاطر فرسودگی و یا با یک زلزله، ممکن است هر لحظه روی سر دانش‌آموزان فرو بریزد.
وی‌ با بیان اینکه در بحث نوسازی مدارس در شهرستان نهاوند از 24 پروژه آموزش‌وپرورش 14 مدرسه را تحویل گرفته و 10 مدرسه باقی‌ مانده است و از سال 90 تا 1400 شاید 10 فضای آموزشی در شهرستان ساخته نشده است، افزود: اعتبارات دولتی آموزش‌وپرورش نهاوند کم و دست‌ این اداره برای تعمیرات خالی است و اگر خیرین نباشند، سرانه سالانه هر دانش‌آموز 20 هزار تومان هم نمی‌شود.
وی ادامه داد: این جلسه از مهم‌ترین جلسات شهرستان است که باید مصوباتش اجرایی و عملی شوند؛ علت عدم حضور اعضای شورای آموزش‌وپرورش و همچنین نماینده نوسازی مدارس در این جلسه باید پیگیری شود.
فرماندار نهاوند با گلایه از نوسازی مدارس استان همدان به‌علت عمل نکردن به تعهداتش در شهرستان، گفت: متأسفانه اداره‌ کل نوسازی مدارس استان همدان به تعهدات خود در شورای آموزش‌وپرورش شهرستان عمل نکرده و باعث گلایه‌هایی شده است که بنده موضوع را از طریق معاون عمرانی استاندار پیگیری می‌کنم.
احمدوند با اشاره به اینکه کم‌کاری هیچ مدیر و نهادی در حوزه آموزش‌وپرورش پذیرفتنی نیست، بیان کرد: پذیرفته نیست که کاری به دستگاهی واگذار و مصوب شود، بعد در انجام آن کار قصور و کوتاهی صورت بگیرد و کار همچنان معطل بماند.
وی با تأکید بر اینکه در حوزه آموزشی و فرهنگی در شهرستان مشکلات و کمبودهایی وجود دارد که نیاز است مدیران دستگاه‌های اجرایی همراهی و مساعدت لازم برای پیشبرد پروژه‌های آموزش‌وپرورش ازجمله احداث چمن مصنوعی پروژه‌های شهیدسلیمانی و آسفالت را داشته باشند، از ادارات متولی در اجرای پروژه‌های طرح شهیدسلیمانی در نهاوند به‌علت عدم حضور در این جلسه و عدم اجرای تعهداتشان در این پروژه‌ها گلایه کرد.
فرماندار نهاوند با اشاره به اینکه آموزش‌وپرورش ارگانی است که همه با آن سروکار داریم و همه در موضوعات این ارگان شریک هستیم، یادآور شد: آموزش‌وپرورش نهاوند با توجه به اعتبارات و قبل از آنکه آسیبی به کسی برسد، موضوع را با اولویت بررسی و پیگیری کند.
احمدوند خاطرنشان کرد: اداره نوسازی هم باید پای کار باشد و براساس اعتبارات و با توجه به شروع فصل بارش‌ها، نوسازی مدارس را در دستور کار قرار دهد.
  لینک
https://sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/87800