شناسه خبر:87800
1403/8/1 17:25:00

فرماندار شهرستان نهاوند با اشاره به وجود مدارس در بافت فرسوده این شهر، گفت: در شهر نهاوند مدارسی داریم که هر لحظه ممکن است بر سر دانش‌آموزان فرو بریزد.


ضرغام احمدوند روز سه‌شنبه یکم آبان‌ماه در نشست شورای آموزش‌وپرورش شهرستان نهاوند که در محل این اداره برگزار شد، اظهار کرد: مدارسی در شهر نهاوند و در بافت فرسوده این شهر وجود دارد که به‌خاطر فرسودگی و یا با یک زلزله، ممکن است هر لحظه روی سر دانش‌آموزان فرو بریزد.
وی‌ با بیان اینکه در بحث نوسازی مدارس در شهرستان نهاوند از 24 پروژه آموزش‌وپرورش 14 مدرسه را تحویل گرفته و 10 مدرسه باقی‌ مانده است و از سال 90 تا 1400 شاید 10 فضای آموزشی در شهرستان ساخته نشده است، افزود: اعتبارات دولتی آموزش‌وپرورش نهاوند کم و دست‌ این اداره برای تعمیرات خالی است و اگر خیرین نباشند، سرانه سالانه هر دانش‌آموز 20 هزار تومان هم نمی‌شود.
وی ادامه داد: این جلسه از مهم‌ترین جلسات شهرستان است که باید مصوباتش اجرایی و عملی شوند؛ علت عدم حضور اعضای شورای آموزش‌وپرورش و همچنین نماینده نوسازی مدارس در این جلسه باید پیگیری شود.
فرماندار نهاوند با گلایه از نوسازی مدارس استان همدان به‌علت عمل نکردن به تعهداتش در شهرستان، گفت: متأسفانه اداره‌ کل نوسازی مدارس استان همدان به تعهدات خود در شورای آموزش‌وپرورش شهرستان عمل نکرده و باعث گلایه‌هایی شده است که بنده موضوع را از طریق معاون عمرانی استاندار پیگیری می‌کنم.
احمدوند با اشاره به اینکه کم‌کاری هیچ مدیر و نهادی در حوزه آموزش‌وپرورش پذیرفتنی نیست، بیان کرد: پذیرفته نیست که کاری به دستگاهی واگذار و مصوب شود، بعد در انجام آن کار قصور و کوتاهی صورت بگیرد و کار همچنان معطل بماند.
وی با تأکید بر اینکه در حوزه آموزشی و فرهنگی در شهرستان مشکلات و کمبودهایی وجود دارد که نیاز است مدیران دستگاه‌های اجرایی همراهی و مساعدت لازم برای پیشبرد پروژه‌های آموزش‌وپرورش ازجمله احداث چمن مصنوعی پروژه‌های شهیدسلیمانی و آسفالت را داشته باشند، از ادارات متولی در اجرای پروژه‌های طرح شهیدسلیمانی در نهاوند به‌علت عدم حضور در این جلسه و عدم اجرای تعهداتشان در این پروژه‌ها گلایه کرد.
فرماندار نهاوند با اشاره به اینکه آموزش‌وپرورش ارگانی است که همه با آن سروکار داریم و همه در موضوعات این ارگان شریک هستیم، یادآور شد: آموزش‌وپرورش نهاوند با توجه به اعتبارات و قبل از آنکه آسیبی به کسی برسد، موضوع را با اولویت بررسی و پیگیری کند.
احمدوند خاطرنشان کرد: اداره نوسازی هم باید پای کار باشد و براساس اعتبارات و با توجه به شروع فصل بارش‌ها، نوسازی مدارس را در دستور کار قرار دهد.

شناسه خبر 87800