کد خبر : 87930
تاریخ : 1403/8/5
گروه خبری : اقتصادی

واحدهای فناوری دانشگاهی زمینه‌ساز رشد اقتصادی در ایلام می‌شوند


"حسن بهرام‌نیا" روز شنبه در آیین افتتاح مرکز رشد واحدهای فناورانه دانشگاه ایلام، با تاکید بر اینکه یکی از زیرساخت‌های مورد نیاز برای توسعه اقتصادی و تجاری و فناوری، همگرایی بین دانشگاه و صنعت است، اظهار کرد: مجتمع مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه، کانون‌های ارتباط صنعت و پارک‌های علم فناوری هستند.
وی با اشاره نوسازی ساختمان مرکز رشد واحدهای فناورانه دانشگاه گفت: این ساختمان متروک و عمر مفید آن تمام شده بود که با پیگیری‌های رییس دانشگاه و جذب 100 میلیارد ریال ساختمان آن نوسازی و امروز افتتاح شد و مرکزی برای تجاری‌سازی علم و دانش در اختیار واحدهای نوآور قرار خواهد گرفت.
استاندار ایلام، واحدها و مراکز واحدهای نوآور را محلی برای ارایه و تولید علم و دانش و تجاری‌سازی علم عنوان کرد و یادآور شد: این واحد از امروز در راستای ارتباط بین دانشگاه و صنعت و تجاری‌سازی علم و دانش و رونق اقتصادی، رشد فناوری، توسعه صنعتی و ارتقای فعالیت‌های دانش بنیان کار خود را آغاز می‌کند.
بهرام‌نیا یکی از شروط برای اخذ مجوز فعالیت پردیس‌های فناور را داشتن مرکز رشد عنوان کرد و گفت: با پیگیری و فعالیت‌های دانشگاه ایلام و بر اساس آمایش سرزمین، پنج مأموریت تحقیق و پژوهش در حوزه‌های مرز مهران، نفت و گاز، گیاهان دارویی، دامپروری و آب به این دانشگاه سپرده شده است.
وی با اشاره به ظرفیت‌ها و استعدادهای بالای محققان، دانشجویان، اساتید و شرکت‌های فناور در استان، خاطرنشان کرد: مراکز واحدهای نوآور با تولید علم و کسب فناوری‌های جدید، در اشتغال و رونق اقتصادی موثر هستند و به توسعه استان و کشور کمک می‌کنند.

  لینک
https://sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/87930