شناسه خبر:87930
1403/8/5 15:25:00

استاندار ایلام با بیان اینکه رسالت مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه‌ها تجاری‌سازی پژوهش‌ها است، گفت: این مراکز زمینه‌ساز رونق اقتصادی و رشد صنعتی در ایلام می‌شوند.


"حسن بهرام‌نیا" روز شنبه در آیین افتتاح مرکز رشد واحدهای فناورانه دانشگاه ایلام، با تاکید بر اینکه یکی از زیرساخت‌های مورد نیاز برای توسعه اقتصادی و تجاری و فناوری، همگرایی بین دانشگاه و صنعت است، اظهار کرد: مجتمع مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه، کانون‌های ارتباط صنعت و پارک‌های علم فناوری هستند.
وی با اشاره نوسازی ساختمان مرکز رشد واحدهای فناورانه دانشگاه گفت: این ساختمان متروک و عمر مفید آن تمام شده بود که با پیگیری‌های رییس دانشگاه و جذب 100 میلیارد ریال ساختمان آن نوسازی و امروز افتتاح شد و مرکزی برای تجاری‌سازی علم و دانش در اختیار واحدهای نوآور قرار خواهد گرفت.
استاندار ایلام، واحدها و مراکز واحدهای نوآور را محلی برای ارایه و تولید علم و دانش و تجاری‌سازی علم عنوان کرد و یادآور شد: این واحد از امروز در راستای ارتباط بین دانشگاه و صنعت و تجاری‌سازی علم و دانش و رونق اقتصادی، رشد فناوری، توسعه صنعتی و ارتقای فعالیت‌های دانش بنیان کار خود را آغاز می‌کند.
بهرام‌نیا یکی از شروط برای اخذ مجوز فعالیت پردیس‌های فناور را داشتن مرکز رشد عنوان کرد و گفت: با پیگیری و فعالیت‌های دانشگاه ایلام و بر اساس آمایش سرزمین، پنج مأموریت تحقیق و پژوهش در حوزه‌های مرز مهران، نفت و گاز، گیاهان دارویی، دامپروری و آب به این دانشگاه سپرده شده است.
وی با اشاره به ظرفیت‌ها و استعدادهای بالای محققان، دانشجویان، اساتید و شرکت‌های فناور در استان، خاطرنشان کرد: مراکز واحدهای نوآور با تولید علم و کسب فناوری‌های جدید، در اشتغال و رونق اقتصادی موثر هستند و به توسعه استان و کشور کمک می‌کنند.

شناسه خبر 87930