شناسه خبر:28765
1399/6/29 16:22:38

رئیس کل دادگستری استان ایلام گفت: حاشیه‌نشینی پُل ارتباطی برای انتقال آسیب به مرکز شهر است، بنابراین باید به‌صورت جدی به آن توجه شود.

علی دهقانی در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان بیان کرد: اگر در بحث پیشگیری خوب عمل کنیم، این یک سرمایه‌گذاری است و ضرورتی به الزام و استفاده از قوه قهریه نیست و لازمه آن این است که همه نهادها و سازمان‌ها به وظایف و تکالیفی که برای آنان ترسیم شده، عمل کنند.

وی افزود: امروزه توان دستگاه‌های نظامی، انتظامی، امنیتی و قضائی باید معطوف به موضوعات بسیار مهم در حوزه امنیت و استقرار نظم در جامعه باشد و سازمان‌های اجرایی و نهادهای دولتی باید تلاش کنند با اقدامات پیشگیرانه این فشاری که بر نهادهای نظامی، انتظامی، امنیتی و قضائی است را تعدیل کنند.

رئیس کل دادگستری استان استان ایلام تأکید کرد: یکی از موضوعات مهم و مورد توجه دستگاه قضائی، اجرای طرح حدنگاری (کاداستر) بوده که یک وظیفه و تکلیف همگانی برای همه نهادها، دستگاه‌های دولتی، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است؛ این طرح با هدف حل مشکلات مربوط به تثبیت مالکیت اموال دولتی صورت گرفته که خود یک اقدام پیشگیرانه است و با این کار از طرح دعاوی متعدد علیه دولت و سازمان‌های دولتی و مخصوصاً منابع طبیعی جلوگیری خواهد شد.

دهقانی تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع، کارگروهی به مرکزیت سازمان بازرسی تشکیل شد که اقدامات این کارگروه در جهت اجرایی شدن کامل طرح کاداستر و تثبیت مالکیت اموال دولتی است.

وی با مرتبط دانستن طرح کاداستر و موضوع حاشیه‌نشینی، افزود: حاشیه‌نشینی یک آسیب اجتماعی در سطح کشور و مخصوصاً در شهرهای بزرگ است که زمینه ایجاد آسیب‌های دیگر را فراهم می‌کند و مجرمین و افرادی که می‌خواهند کمتر تحت نظارت قرار گیرند، مناطق حاشیه را برای فعالیت خود انتخاب می‌کنند.

دهقانی همچنین خاطرنشان کرد: حاشیه‌نشینی پُل ارتباطی برای انتقال آسیب به مرکز شهر است، بنابراین باید به‌صورت جدی به آن توجه شود و با کسانی که اقدام به ساخت‌وسازهای غیر مجاز و تصرفات غیر قانونی در اراضی ملی در حومه شهر می‌کنند، به شدت برخورد شود.


منبع: خبرگزاری فارس

شناسه خبر 28765