شناسه خبر:64004
1401/9/29 09:21:21

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون چهار هزار و 360 میلیارد ریال تسهیلات تبصره 16 بودجه 1401 در این استان پرداخت شده است.

نورالدین الیاسی روز دوشنبه اظهار کرد: دستگاه‌هایی همچون کمیته امداد، بهزیستی، بنیاد برکت، بنیاد شهید، بسیج سازندگی، پارک علم و فناوری، بنیاد مستضعفان، معاونت وظیفه عموم نیروهای مسلح مشمول دریافت تسهیلات تبصره 16 هستند.

وی افزود: سهم در نظر گرفته شده برای استان ایلام در بودجه سال جاری حدود 17 هزار و 920 میلیارد ریال بوده که تاکنون چهار هزار و 360 میلیارد ریال آن پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام یادآور شد: با توجه به اینکه این تسهیلات دیر به دستگاه‌های اجرایی مشمول ابلاغ شده میزان پرداختی آن‌ها هم‌اکنون پایین و حدود یک چهارم تسهیلات بوده است ولی تا پایان سال مالی در تیرماه سال آینده برای پرداخت این حوزه فرصت باقی است.

الیاسی همچنین به پرداخت تسهیلات تبصره 18 بودجه در استان برای اشتغال‌زایی در حوزه روستایی و مشاغل خانگی اشاره کرد و گفت: هفت هزار و 440 میلیارد ریال از این محل نیز امسال سهم استان ایلام بوده است.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 6 هزار و 140 میلیارد ریال نیز از این محل به افراد واجد شرایط در استان پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام راهبرد دولت سیزدهم را مردمی کردن اقتصاد برشمرد و اظهار کرد: تنها راه تحقق این امر نیز واگذاری امور به خود مردم، تقویت بخش خصوصی و کوچک‌سازی دولت است.

استان ایلام بر اساس آخرین سرشماری صورت گرفته 608 هزار نفر جمعیت دارد.

شناسه خبر 64004