شناسه خبر:80084
1402/12/12 14:24:15

سپهرغرب، گروه کافه کتاب: کتاب «طنزنویسی به زبان طنزنویسان» در بخش‌های مختلف همچون شعر طنز، نثرطنز، طنز مطبوعاتی، داستان طنز، طنز مطبوعاتی، طنز تلویزیونی، طنز رادیویی و طنز کودک و نوجوان منتشر شد.

یکی از مشکلاتی که طنزنویسان جوان و علاقه‌مندان به طنز همواره با آن مواجه هستند فقدان و کمبود منابع آموزشی مکتوب و شفاهی در حوزه طنزنویسی است. همین موضوع سبب می‌شود که طنزنویسان هر نسلی مجبور به آزمون و خطا در حوزه طنز شوند، به خصوص در سال‌های اخیر که بسیاری از طنز نویسان بزرگ همچون ابوالفضل زرویی نصرآباد، عمران صلاحی و کیومرث صابری که نقش هدایت کننده در حوزه طنز داشتند در قید حیات نیستند.کتاب «طنزنویسی به زبان طنزنویسان» با هدف پر کردن این خلأ منتشر شده است.
این کتاب در بخش‌های مختلف همچون شعر طنز، نثر طنز، طنز مطبوعاتی، داستان طنز، طنز مطبوعاتی، طنز تلویزیونی، طنز رادیویی و طنز کودک و نوجوان منتشر شده است.
در حوزه طنز شاید به خاطر ماهیتی که دارد، تاکنون کاری جدی برای رفع این خلا انجام نشده و غالب طنزنویسان بزرگ هم‌روزگارمان نیز حوصله بیان تجربیات و نظرهای خود را نداشتند و ندارند. به این ترتیب در هر دوره‌ای آزمون و خطا جای انتقال تجربیات را می‌گیرد و هر نسل از جایی شروع می‌کند که نسل قبل از او شروع کرده و به جایی می‌رسد که نسل قبل از او رسیده است! با خواندن این کتاب می‌توانید با تجربه‌ها و نظرهای برجسته‌ترین طنزنویسان معاصر ایرانی آشنا شوید و مسیر خود را در عرصه طنزنویسی راحت تر پیدا کنید.
نسیم عرب امیری مؤلف این کتاب ضمن بیان مقدمه‌ای در هر بخش به شیوه‌ها و شگردهای نوشتن گونه‌های مختلف طنز پرداخته و سپس برای آشنایی بیشتر مخاطب با شگردهای طنزنویسی، گفت‌وگوهای تخصصی با طنز نویسان سرآمد در هر حوزه نظیر زنده‌یاد ابوالفضل زرویی نصرآباد، فرهاد حسن زاده، محمد علی علومی، اکبر اکسیر و حسین یعقوبی داشته است‌.
«طنزنویسی از زبان طنزنویسان» توسط انتشارات سوره مهر در 216 صفحه منتشر شده است.

شناسه خبر 80084