شناسه خبر:80365
1402/12/19 10:19:23

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: از ابتدای امسال تا کنون برای بیش از 24 هزار و 360 نفر در استان اشتغال ایجاد شده است.

فرزاد پیشکاری اظهار کرد: تعهد استان برای ایجاد اشتغال در سال‌جاری 21 هزار و 599 نفر بود، اما موفق به تحقق 114 درصدی اشتغال در استان شده‌ایم.به گفته وی، براساس آمار سامانه رصد تا قبل از 15 اسفند برای بیش از از24 هزار و 365 نفر در استان اشتغال ایجاد شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان اضافه کرد: 17 هزار و 896 شغل ثبت شده در سامانه رصد صحت‌سنجی شده است.

پیشکاری با بیان اینکه رتبه پنجم کشوری را در رتبه‌بندی درصد بهبود عملکرد استان‌ها کسب کرده است، عنوان کرد: تحقق برنامه استان در حوزه اشتغال حاصل تعامل و همکاری بسیار خوب دستگاه‌های اجرایی و پای کار بودن سیستم بانکی بوده که از تمام این تلاش‌ها قدردانی می‌کنیم.

وی اضافه کرد: با توجه به نگاه ویژه دولت اعتبارات قابل توجهی طی امسال برای ایجاد اشتغال به استان اختصاص یافت که نقش مهمی در رونق اشتغال و کاهش بیکاری داشته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان افزود: تسهیلگری و مانع‌زدایی در صدور مجوزهای کسب و کار، به‌ویژه مجوز مشاغل خانگی از اقدامات بسیار خوبی بود که در دولت سیزدهم مورد توجه قرار گرفت و توانست رونق خوبی به حوزه اشتغال‌زایی بدهد.

 

شناسه خبر 80365