شناسه خبر:82088
1403/2/14 01:19:46

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و اجتماعی یادآور شد: اگر بخواهیم بقاع متبرکه قطب فرهنگی و اجتماعی شوند، باید سنت و سیره اهل‌بیت (ع) در آن‌ها اجرا و ترویج شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد نوروزپور، اظهار کرد: هشت هزار و 767 بقعه داریم که 33 بقعه متعلق به پیامبران است و 39 پیامبر در آن‌ها دفن است.

وی با بیان اینکه «در زمان حاضر 6 هزار امامزاده در کشور هستند و بقیه بقاع متبرکه افراد شاخص و علما هستند‌‌.»، گفت: امامزادگان در دین‌باوری مردم نقش برجسته‌ای داشتند؛ با تبلیغ دین اسلام مردم آموزه‌های دینی را از آن‌ها یاد گرفتند.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف تصریح کرد: امامان معصوم علیهم السلام و فرزندان آن‌ها در زمان حیات مبلغان شریعت، مروجان دین و مفسران قرآن بودند؛ اکنون نیز که در قید حیات نیستند، همین سنت به‌شکل دیگری در بقاع متبرکه آنها انجام می‌شود.

نوروزپور ادامه داد: در زمان کرونا بیش از دو میلیون و 500 هزار بسته معیشتی توسط اوقاف میان خانواده‌های کم‌برخوردار توزیع شد.

وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و اجتماعی یادآور شد: اگر بخواهیم بقاع متبرکه قطب فرهنگی و اجتماعی شوند، باید سنت و سیره اهل‌بیت(ع) در آن‌ها اجرا و ترویج شود.

وی اضافه کرد: یکی از وظایف سازمان اوقاف و امور خیریه احیا و آبادانی بقاع متبرکه و استفاده بهینه از ظرفیت‌های موقوفات است.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه، با اعلام اینکه اکنون هدف وقف کاهش مشکلات و مسائل جامعه است، گفت: تا سال‌های گذشته سنت اوقاف بر اجاره‌داری بود اما اکنون باید نیازهای جامعه را از طریق وقف برطرف و به جامعه خدمت کنیم.

نوروزپور با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند؛ تنها به اهدای بسته معیشتی اکتفا نکنید، گفت: حضور اوقاف در حوزه اقتصاد موجب ایجاد اشتغال، رونق تولید و خدمت به مردم و کشور شده است.


منبع: خبرگزاری تسنیم

شناسه خبر 82088