شناسه خبر:83251
1403/3/13 13:39:48
مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان کرمانشاه:

تولیدات بومی کرمانشاه در مسیر پیاده‌روی اربعین عرضه می‌شود

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان کرمانشاه از برنامه‌ریزی برای عرضه محصولات تولیدی استان کرمانشاه ازجمله صنایع‌ دستی و محصولات کشاورزی در مسیر پیاده‌روی اربعین از بیستون تا قصر شیرین خبر داد.

داریوش فرمانی در جلسه‌ای با موضوع هماهنگی، معرفی و فروش محصولات و تولیدات بومی استان در مسیر زوار اربعین که با حضور نمایندگان ادارات جهاد کشاورزی، استانداری، اصناف و صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های انجام‌شده در کنار غرفه‌ها و بازارچه‌های صنایع‌ دستی، برخی از اقلام تولیدی استان نیز عرضه و معرفی می‌شود.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان کرمانشاه با اشاره به تأکید استاندار کرمانشاه بر اهمیت موضوع اربعین و توجه جدی به تمام جهات این حرکت و برکات آن، گفت: با توجه به تجربیات سال گذشته درخصوص بازارچه‌های صنایع‌ دستی و بازخوردهای خوبی که شاهد آن بودیم، مقرر شد با توجه جدی‌تر ضمن توسعه و گسترش این غرفه‌ها و بازارچه‌های موقت در مسیر راه کربلا، برخی محصولات و تولیدات بومی استان مانند زیتون و زعفران نیز در کنار سایر سوغات‌های موجود در استان معرفی شوند.

وی بیان اینکه اتفاق مذکور موجب می‌شود که هرچه بیشتر توانمندی‌های استان به تمام اقشار کشور معرفی شوند، افزود: با توجه به اهمیت موضوع برندسازی، باید تلاش کنیم تا این محصولات به شکل برند خاص استان به بهترین شکل عرضه شوند.

فرمانی با اشاره به اینکه برای دو محور مسیر بیستون تا قصر شیرین در ایام اربعین برنامه‌ریزی و پیگیری می‌شود، گفت: ظرفیت بازارچه‌های دائمی و موقت و همچنین واحدهای تجاری بین‌ راهی واقع در مسیر که در زمینه عرضه سوغات فعال هستند، به شکل مشارکتی در این زمینه فعالیت کنند تا نیاز به هزینه و زمان و فرصت‌سوزی نباشد.

همچنین امین کوگانی، سرپرست معاونت صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه نیز در این جلسه گفت: این معاونت با توجه به تجربه چندساله خود در بحث ایجاد بازارچه‌های فصلی و بین‌ راهی در ورودی شهرستان‌های مسیر راه کربلا برای استقرار و حضور صاحبان این محصولات هیچ‌گونه مشکلی نداشته و آمادگی دارد تا در حد امکان غرفه‌های خود را برای این مهم آماده کند.

در ادامه جلسه نمایندگان دستگاه‌های مورد اشاره نکات مطمح نظر خود را برای نحوه تشکیل جلسات، موضوعات اصلی، شرح وظایف و اختیارات و سایر مسائل مرتبط مطرح کردند.

در پایان مقرر شد تا جلسات به شکل متناوب و فشرده برگزار شود و اعضا موارد و مشکلات را احصا کنند که برای طرح و پیگیری در جلسه بعدی در اولویت قرار گیرند.

همچنین فهرست متقاضیان حضور در بازارچه‌های موقتی و غرفه‌های تجاری موجود تهیه و ارائه شود و درصورت وجود متقاضی پیگیری برای ایجاد اماکن دائمی از طریق استانداری موضوع انجام گیرد.

استان کرمانشاه با بیش از دو میلیون نفر جمعیت، 371 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در امتداد این مرزها دو مرز رسمی و پنج بازارچه مرزی فعال است.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 83251