شناسه خبر:83619
1403/3/24 14:28:03

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری باید روسای ستادهای خود را به ستادهای انتخابات استان‌ معرفی کنند تا در صورت حضور در استان هماهنگی‌ها و تشریفات لازم برای استقبال و ارائه برنامه‌های آن‌ها فراهم شود.

علی شعبانی رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری باید روسای ستادهای خود را به ستادهای انتخابات استان‌ معرفی کنند تا در صورت حضور در استان هماهنگی‌ها و تشریفات لازم برای استقبال و ارائه برنامه‌های آن‌ها فراهم شود.

وی با بیان اینکه تاکنون از سوی 6 نامزد ریاست جمهوری روسای ستاد انتخاباتی به استان معرفی نشده است، گفت: معرفی‌هایی اگر صورت گرفته در حد رسانه‌ای است، به طور رسمی هنوز کسی به عنوان رئیس ستادها نامزدهای چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به ستاد انتخابات استان کرمانشاه معرفی نشده تا فضاهای لازم در اختیار آن‌ها قرار گیرد.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه از نامزدها خواست هر چه سریع‌تر روسای ستادهای انتخاباتی خود را به استان معرفی کنند و افزود: تابدین لحظه هنوز سفری از سوی نامزدهای انتخاباتی رئیس جمهور به استان صورت نگرفته است.

اعلام مکان‌های ممنوعه برپایی ستادهای انتخاباتی در کرمانشاه

وی با تأکید بر برپایی ستادها با هماهنگی فرمانداران، خاطرنشان کرد: هر ستادی برای دایر شدن در شهرستان‌ها و مرکز استان، باید مجوز قانونی از فرمانداری‌ها اخذ کنند.

شعبانی با اعلام مکان‌های ممنوعه برای برپایی ستاد انتخابات در شهر کرمانشاه، خاطرنشان کرد: دایر کردن ستاد در دور میدان‌های فردوسی و آیت‌الله کاشانی و همچنین مسکن، از چهارراه مدرس تا میدان انقلاب، از چهارراه نوبهار تا چهارراه سی‌متری دوم، از میدان 17 شهریور تا چهارراه نوبهار توسط شورای تأمین شهرستان کرمانشاه به دلیل ازدحام جمعیت و مسائل ترافیکی ممنوع اعلام شده است.

وی از آمادگی استان کرمانشاه برای برگزاری انتخابات پیش‌روی ریاست مهوری خبر داد و گفت: بخشی از تعرفه‌های وارد شده و بخش دیگری هم تا پایان هفته وارد استان خواهد شد که 20 درصد بیشتر از تعداد افراد واجدالشرایط تعرفه در استان خواهیم داشت.

32 هزار نفر دست اندرکار برگزاری انتخابات در کرمانشاه هستند

شعبانی با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری با اعلام شورای نگهبان به صورت دستی برگزار می‌شود، گفت: احراز هویت به صورت الکترونیکی است که در این راستا همه اطلاعات انتخابات مجلس شورای اسلامی را از روی دستگاه‌های احراز هویت حذف کرده و پیکربندی‌های جدید برای برگزاری انتخابات پیش‌روی ریاست‌جمهوری ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: در انتخابات ریاست جمهوری، یک‌هزار و 670 شعبه اخذ رأی و بیش از 32 هزار نفر اعضای هیأت اجرایی آمادگی دریافت آرای مردم استان را خواهند داشت.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه به حضور مجریان و سیستم‌های نظارتی سر صندوق‌های رأی اشاره‌ای داشت و گفت: تمام فرایندها با نظارت شورای نگهبان انجام می‌شود، دستگاه احراز هویت با ارائه کد از سوی ناظر شورای نگهبان و مجری روشن می‌شود و هر تعرفه یک مهر مجری و یک مهر ناظر را دارد.

رعایت اصل بی‌طرفی مجریان انتخاباتی

وی با بیان اینکه دغدغه امنیتی برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری نداریم، گفت: در بحث سلامت انتخابات نیز تمام توان خود را به کار بسته‌ایم که انتخابات در نهایت سلامت برگزار شود.

شعبانی با تأکید بر اینکه دولت در انتخابات ریاست‌جمهوری بی‌طرف است، گفت: رعایت اصل بی‌طرفی در دستور کار ستاد انتخابات استان است، چنانچه مدیری قصد تبلیغات در ستاد نامزدها دارد باید مرخصی بگیرد.

مشارکت مهمترین رکن انتخابات است

وی مشارکت را مهمترین رکن انتخابات دانست و افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در یکی از حساس‌ترین برهه تاریخی قرار دارد و در حال رسیدن به جایگاه اصلی خود است که این مهم با مشارکت مردم محقق می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه با اشاره به حضور نامزدهای ریاست جمهوری از همه طیف‌های سیاسی، تصریح کرد: حضور در انتخابات رأی دوباره به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که پیام امیدآفرینی برای دوستان و یأس و ناامیدی برای دشمنان را به‌همراه دارد.

شعبانی بر ارائه راهکارهای ایجاد شور انتخاباتی تأکید کرد و افزود: از هر رسانه‌ای که بین مردم تریبون آزاد برگزار کند، حمایت خواهیم کرد.

شناسه خبر 83619