شناسه خبر:11836
1398/6/23 10:47:32
رئیس پلیس راهور ناجا اعلام کرد:

پراید رکورددار بیشترین آسیب در تصادفات

سپهرغرب، گروه ایران و جهان: رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه بیشترین آسیب در تصادفات به خودروی پراید است، گفت: به سایپا گفته‌ایم که تعهداتش را در سال 98 به پایان رساند و از سال 99 دیگر پراید شماره‌گذاری نخواهد شد.

سردار سیدکمال هادیانفر بیان کرد: 92 درصد تصادفات مربوط به عامل انسانی است و اگر رانندگان ایمن رانندگی کنند، قطعاً آسیب نمی‌بینند؛ اما به هر صورت خطای انسانی موجب تصادف می‌شود و در خودروی پراید افراد طی هر تصادف سه‌وهشت‌دهم آسیب می‌بینند، جان خود را از دست می‌دهند و یا مجروح می‌شوند.

وی گفت: موضوع در نامه‌ای به وزیر صنعت، معدن و تجارت اطلاع داده شده و با توجه به اینکه وزارت صمت، سازمان محیط‌زیست و پلیس در شماره‌گذاری نقش دارند، طبق توافق به سایپا گفته‌ایم که تعهداتش را در سال 98 به پایان رساند و از سال 99 دیگر پراید شماره‌گذاری نخواهد شد.

این مقام مسئول درخصوص مسافرت‌های مردم در این روزها افزود: یکی از مواردی که موجب تصادف می‌شود، سبقت از سمت راست و رفتن به شانه خاکی و ایجاد مزاحمت برای رانندگان دیگر است. شرایطی را به‌وجود آورده‌ایم که گره ترافیکی نداشته باشیم و 92 درصد رانندگان ما نیز قانون‌مدار هستند؛ اما اندکی اقدام به تخلف می‌کنند که به پلیس راه ابلاغ کرده‌ایم به‌شدت با رانندگانی که به شانه خاکی می‌روند و یا سبقت از راست می‌گیرند، برخورد کنند. رانندگان متخلف هم جریمه می‌شوند، هم نمره منفی می‌گیرند و هم خودرویشان توقیف می‌شود.

شناسه خبر 11836