شناسه خبر:11884
1398/6/25 09:16:33

سپهرغرب، گروه خبر: معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: طرح آمارگیری کلنی‌های زنبورعسل در استان هم‌زمان با سراسر کشور از 6 تا 19 مهرماه سال جاری انجام می‌شود.

سید احمد ذکریایی‌نژاد در نخستین جلسه کارگروه استانی آمارگیری زنبور عسل اظهار کرد: آمارگیری سالانه زنبورستان‌های این استان هم‌زمان با سراسر کشور آغاز می‌شود و از کارشناسان هر پهنه انتظار می‌رود که آمارگیری را با کمترین خطا و بیشترین دقت انجام دهد.

وی افزود: طرح آمارگیری کلنی‌های زنبور عسل استان توسط مراکز جهاد کشاورزی انجام می‌شود و همه کندوهای عسل استان مورد پایش و آمارگیری قرار می‌گیرند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان خاطرنشان کرد: مدیریت هماهنگی ترویج باید امورات ترویجی و تبلیغی را برای همکاران پهنه‌های کشاورزی و زنبورداران انجام دهد و در این راستا همکاری و تعامل اتحادیه زنبورداران و تعاونی‌های شهرستانی راهگشا خواهد بود.

وی ادامه داد: گردآوری آمار و اطلاعات زنبورستان‌ها شامل میزان تولید عسل, مناطق پراکنش تعداد کلنی‌ها و کندوهای مدرن و بومی از اهداف اصلی اجرای این طرح است.

ذکریایی‌نژاد خواستار همکاری بیش از پیش زنبورداران با مامورین آمارگیر شد و تاکید کرد: باید آمارگیری با کمترین خطا و بیشترین دقت توسط کارشناسان پهنه انجام شود.

وی از مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌های استان خواست، نسبت به برگزاری کلاس‌های آموزشی و توجیهی برای کارشناسان پهنه اقدام کنند.

گفتنی است براساس آمارگیری سال گذشته، 7هزار کندوی زنبور عسل در استان آمارگیری شد که این کندوها توسط بیش از پنج هزار و 700 بهره‌بردار نگهداری می‌شوند.

شناسه خبر 11884