شناسه خبر:12338
1398/7/5 18:35:59
روغن‌کاری چرخ تولید و صنعت در شهرستان رزن

احیای 8 واحد تولیدی طی 15 ماه گذشته

سپهرغرب، گروه خبر - طاهره ترابی‌مهوش: فرماندار رزن گفت: با حمایت‌های صورت گرفته، چرخ تولید و صنعت این شهرستان را روغن‌کاری کردیم.

در جلسه اخیر قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان همدان که در روز یکم مهرماه با حضور وزیر معین این استان برگزار شد و عملکرد چهارماهه سند راهبردی سه‌ساله استان توسط دستگاه‌های اجرایی مورد بررسی قرار گرفت؛ سید اسکندر صیدایی، رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان از پیشتازی شهرستان رزن در راستای تحقق اهداف برنامه‌ریزی‌ شده خبر داد و گفت: این شهرستان با عملکرد 213 درصدی و ایجاد اشتغال برای 544 نفر بهترین عملکرد شهرستانی را طی چهارماهه نخست سال داشته‎است. پس با توجه به اهمیت موضوع بر آن شدیم تا دراین‌باره گفت‌وگویی را با سید رضا سلامتی، فرماندار این شهرستان ترتیب دهیم که در ادامه می‌خوانید:

فرماندار شهرستان رزن با بیان اینکه لطف خداوند متعال، توجه به منویات رهبری و در عین‌ حال وحدت در شهرستان، اصلی‌ترین مقدمات برای رسیدن به این موفقیت بود، گفت: تشکیل پنجره واحد سرمایه‌گذاری در راستای کاهش کاغذبازی‌های اداری از اصلی‌ترین راهکار‌ها بوده‌است چنانکه در کمترین زمان ممکن، سرمایه‌گذار واردشده به شهرستان برای اجرای پروژه و یا طرح، تعیین تکلیف می‌شود.

سید رضا سلامتی خاطرنشان کرد: در این پنجره واحد، 13 کارشناس تام‌الاختیار از دستگاه‌های مرتبط گرد هم آمده‌اند تا مجوز‌های لازم را در کوتاه‌ترین زمان صادر کنند.

وی با بیان اینکه در حوزه اشتغال نیز باوجود سهمیه 16 میلیارد و 500 میلیون تومانی توانسته‌ایم بیش از 34 میلیارد تومان را در بخش تسهیلات اشتغال روستایی جذب کنیم، اظهار کرد: در بخش تسهیلات فراگیر نیز 16 میلیارد تومان جذب شده‌‎است.

سلامتی ادامه داد: خوشبختانه کمترین سرانه پرداخت وام برای ایجاد شغل نیز به این شهرستان در حوزه تسهیلات اشتغال روستایی یعنی به ازای هر شغل حدود 40 میلیون و 500 هزار تومان، اختصاص یافت.

فرماندار شهرستان رزن با تأکید بر اینکه با ایجاد اشتغال پایدار رتبه نخست را در استان کسب کرده‌ایم، اذعان کرد: علاوه بر آن در اکثر شاخص‌های تعریف‌شده برای پروژه‌های سند تحول سه‌ساله نیز از برنامه زمان‌بندی‌ شده جلوتر هستیم.

وی یادآوری کرد: اولویت ما در اجرای برنامه‌ها مشاغل خرد و زودبازده و در عین‌ حال رسیدگی به مشکلات واحدهای مستقر در شهرک صنعتی است.

سلامتی با بیان اینکه طی 15 ماه گذشته توانسته‌ایم هشت واحد که سوله‌های آن‌ها در اختیار بخش خصوصی قرار گرفته بود را از طریق جایگزین کردن سرمایه‌گذار و یا تغییر در تولید، احیا کنیم، افزود: به‌عنوان نمونه برای واحد راکد تولیدکننده لوله سبز، سرمایه‌گذاری را از اصفهان دعوت کردیم و در حال حاضر روزانه 11 کیلومتر در این واحد لوله سبز تولید می‌شود.

وی اذعان کرد: واحد تولیدکننده زغال صنعتی و قطعات خودرو نیز از دیگر واحدهای احیاشده هستند.

فرماندار شهرستان رزن با بیان اینکه هیچ واحد صنعتی به علت تحریم در شهرستان تعطیل نشده‎است، یادآوری کرد: همچنین برای رفع حل مشکل پنج واحد تملک شده توسط بانک‌ها طی سال‌های گذشته نیز برنامه‌ریزی لازم صورت پذیرفته و به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای این واحدها هستیم.

سلامتی گفت: در این راستا برای واحد تولیدکننده کود شیمیایی و باغی که در تملک بانک صنعت و معدن بود متقاضی احیا پای‌کار آمده‎است.

وی با اشاره به اینکه در خارج از شهرک صنعتی نیز کارخانه آب‌معدنی تعطیل‌شده را به چرخه تولید بازگردانیم، اظهار کرد: کارخانه کفش تن‎تاک نیز به‌عنوان نخستین واحد تولید کفش در شهرک صنعتی طی روزهای اخیر با تولید روزانه یک هزار 500 جفت کفش افتتاح شد.

*صنایع تبدیلی کشاورزی و عروسک‌سازی ظرفیت‌های پیش روی شهرستان

فرماندار شهرستان رزن با اشاره به اینکه در حورزه گردشگری نیز شاهد اتفاق خوبی در شهرستان هستیم، اضافه کرد: کلنگ نخستین مجتمع گردشگری و اقامتی شهرستان با جذب سرمایه‌گذار برای سد گونلو ازجمله این طرح‌ها است.

وی در پاسخ به این سؤال که برنامه این شهرستان برای تداوم این اقدامات چیست؟ عنوان کرد: سند راهبردی تحول استان، سندی برنامه‎محور است بنابراین معتقدیم علاوه بر حفظ جایگاه موجود می‌بایست ظرفیت‌های شهرستان به‌ویژه در حوزه ایجاد صنایع تبدیلی کشاورزی برای محصولاتی همچون رازیانه و توسعه گلخانه‌ها و گیاهان دارویی و نیز توسعه صنعتی استان مد نظر قرار گیرد.

فرماندار شهرستان رزن با تأکید بر اینکه با حمایت‌های انجام شده هنوز در ابتدای راه قرار داریم اما به‌واقع چرخ تولید و صنعت شهرستان را روغن‌کاری کرده‌ایم، گفت: در حوزه صنایع‌دستی، عروسک‌سازی شهرستان رزن یک صنعت بکر محسوب می‌شود که نیازمند حمایت همه‌جانبه است.

شناسه خبر 12338