شناسه خبر:12344
1398/7/5 19:05:50

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان، گفت: نیروی انسانی متخصص و متعهد یکی از ظرفیت‌های مهم حفاظت محیط زیست استان است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان، محسن جعفری‎نژاد بسطامی در بازدید از بخش‌های گوناگون این اداره کل و دیدار با کارکنان این اداره، اظهار کرد: همدان استانی بزرگ و مقصد گردشگری است که با شناسایی کانون‌های مولد آلایندگی باید سلامت را در این استان تضمین کنیم زیرا گردشگر به جایی می‌رود که در آنجا سلامت و پاکیزگی حاکم باشد.

وی تصریح کرد: نیروهای حفاظت محیط زیست استان همدان که با سلامت مردم سر و کار دارند باید بسیار قوی‎تر از گذشته در این راستا ظاهر شوند و فرآیند پایش‌ها و کنترل صنایع آلاینده را باقوت به انجام برسانند، زیرا در راستای منافع سازمان حفاظت محیط زیست با کسی تعارف نداریم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان با تأکید بر ضرورت شناسایی کانون‌های حساس آلایندگی استان، ادامه داد: تقویت خود اظهاری‎ها، راه‎اندازی پایش‌های برخط در صنایع، بهبود وضعیت پسماندها و اصلاح امور از سیاست‌های کاری ما است و کارهای بزرگی می‌توان در این استان به انجام رساند.

جعفری‎نژاد بسطامی با تأکید بر داشتن نگاه کارشناسی و برنامه‎مند در رفع معضلات، اذعان کرد: دستگاه‌های اجرایی، صنایع و سازمان‌ها باید در مقوله حفظ محیط زیست، فعال ظاهر شده و از ظرفیت‌های قانونی در این مسیر استفاده شود به‎طوری‎که مدیران الزام به پاسخگویی در قبال محیط زیست داشته باشند.

وی بر ارتقای انگیزه کارکنان حفاظت محیط زیست استان همدان تأکید و اذعان کرد: توجه به احکام و اجرای قوانین به نفع کارکنان در این مسیر بسیار تأثیرگذار خواهد بود و با مجموعه کارکنان می‌بایست در چارچوب نظم و انضباط مجموعه، با حفظ جایگاه و شخصیت افراد، نهایت همراهی اعمال شود.

جعفری‎نژاد بسطامی با بیان اینکه اگر آموزش‌های محیط زیستی در جامعه نهادینه شود، مدیریت مناطق تحت مدیریت نیز از طریق مدیریت بومی انجام می‌شود، بیان کرد: شاکله سازمان حفاظت محیط زیست بر مبنای حفظ محیط طبیعی بوده که این مهم از اصول کاری ماست.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان در این دیدارها توجه به مقوله آمار با استفاده از اسناد بالادستی، استفاده از ظرفیت‌های جدید برای حفظ محیط زیست، رعایت اخلاق و اتخاذ سیاست حمایت و هدایت و پیشگری را از دیگر اصول کاری در حفاظت محیط زیست استان همدان دانست.

شناسه خبر 12344