شناسه خبر:13227
1398/8/1 10:28:04
آشنایی با چشمه‌ای جوشان در قلب شهر؛

دریاچه کیو خرم‌آباد

سپهرغرب، گروه گردشگری: دریاچه کیو نام یکی از جاذبه‌های خرم‌آباد است که تفرجگاهی محبوب در شهر به‌شمار می‌رود؛ در این مطلب نگاهی به این دریاچه داریم و با تفریحات دریاچه کیو آشنا می‌شویم. همچنین تعدادی از عکس‌های دریاچه کیو را هم به شما نشان می‌دهیم تا بیشتر با فضای این جاذبه آشنا شوید.

     چرا دریاچه کیو؟

* دریاچه کیو به سبب قرار گرفتن در فضای شهری، به‌راحتی در دسترس است و امکانات بسیار خوبی را برای یک گردش به‌یادماندنی در اختیار شما می‌گذارد.

* تفرجگاه محبوب شهر خرم‌آباد است و فضایی جذاب و آرامش‌بخش دارد.

* کیو، یک دریاچه طبیعی است که در میان شهر قرار دارد و همین ویژگی آن را جذاب‌تر جلوه می‌دهد.

* امکان قایق‌سواری در دریاچه کیو به شما فرصت خلق لحظاتی خوش و به‌یادماندنی را می‌دهد.

     آشنایی با دریاچه کیو خرم‌آباد

دریاچه کیو تفرجگاهی محبوب است که در شمال غربی خرم‌آباد قرار دارد. این دریاچه طبیعی صرفاً یک جاذبه برای مردم شهر نیست و پیوند عمیقی با تاریخ، فرهنگ و سرزندگی این دیار پیدا کرده؛ رابطه کیو با خرم‌آباد را می‌توان مانند وابستگی کارون با اهواز و زاینده‌رود با اصفهان دانست.

این دریاچه تماشایی هفت هکتار وسعت و بین سه تا هفت متر عمق دارد. کیو در کنار آنکه تفرجگاه خوبی را برای ساکنان و میهمانان شهر خرم‌آباد ایجاد کرده، هرساله تعدادی از جانوران آبزی و پرندگان بومی و مهاجر را نیز میزبانی می‌کند و همین بر اهمیتش می‌افزاید.

     کیو یعنی چه؟

دریاچه کیو در گویش لری با عنوان سراو کیاو شناخته می‌شود. واژه کیاو در لری خرم‌آبادی به معنی کبودرنگ و آبی به‌کار می‌رود و دلیل استفاده از آن برای نام دریاچه، آب زلال و عمیقی است که به رنگ آبی و نیلی دیده می‌شود.

     تفریحات دریاچه کیو

*  قایق‌سواری

قایق موتوری، یک دور دریاچه: 10000 تومان برای هر نفر

قایق پدالی برای هر 15 دقیقه: 10000 تومان برای هر نفر

جت‌بات (نوعی قایق موتوری)، دو دور دریاچه: 15000 تومان برای هر نفر

قایق موزیکال برای 10 دقیقه: 15000 تومان برای هر نفر

*  شهربازی

شهربازی کوچکی در محوطه دریاچه کیو وجود دارد که بازی‌هایی مثل استخر توپ، ترامپولین، یوروبانجی و غیره را می‌توانید در آن بیابید. متوسط هزینه این بازی‌ها بین 4000 تا 6000 تومان است.

      سایر تفریحات

- تفریح و تفرج

- پرنده‌نگری در فصل مهاجرت پرندگان

- پیاده‌روی

شناسه خبر 13227