شناسه خبر:13316
1398/8/8 09:15:33
خجسته، نماینده مردم همدان و فامنین با حضور در تحریریه سپهرغرب مطرح کرد:

عدم زمان‌بندی از آفات پروژه‌‌های عمرانی

سپهرغرب، گروه خبر - سمیرا گمار: نماینده مردم همدان، فامنین و قهاوند در مجلس شورای اسلامی گفت: این‌یکی از آفات پروژه‌های عمرانی همدان است که سالیان سال متوقف‌شده و تکمیل آن‌ها بعضاً مثل بیمارستان بعثت، 20 سال طول می‌کشد، زمان‌بندی پروژه‌ها مسئله مهمی است که می‌بایست مدنظر مسؤولان قرار گیرد.

امیر خجسته، نماینده مردم همدان، فامنین و قهاوند در مجلس شورای اسلامی پنج‌شنبه گذشته در تحریریه سپهرغرب حضور پیداکرده و به تبیین مسائل مختلفی از استان همدان و نقاط مختلف کشور پرداخت؛ آنچه در ادامه می‌خوانید مشروح نخستین بخش از گفت‌وگوی وی است:

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از هدف‌گذاری روزنامه سپهرغرب در دنیای رسانه، اظهار کرد: پیشرفت‌های فنی و نرم‌افزاری این مجموعه به‌وضوح قابل‌مشاهده است و این شتاب قابل‌ملاحظه، روزنامه سپهرغرب را در آینده نزدیک به عرصه ملی می‌رساند.

امیر خجسته در ابتدای سخنان خود با اشاره به مسئله معادن در استان، تصریح کرد: اگر بتوانیم معادن را خوب مدیریت کنیم، خواهیم دید درآمد و عواید آن کمتر از نفت نیست و بعد از نفت در جایگاه نخست درآمدزایی قرار دارد، اما متأسفانه بنده توجهی به معادن نمی‌بینم و مسؤولان استان به این قابلیت حساس نیستند، شاید هم اهمیت معادن برای آن‌ها ملموس نیست، بنده معتقد هستم مشکلات معادن باید حل شود و جلسه‌ای هم در این خصوص با فعالان معادن داشتیم و در اولین فرصت هم با وزیر و معاون وزیر دراین‌باره جلسه خواهیم داشت.

وی ادامه داد: مسئله مهم دیگر اشتغال است؛ باید با مردم مطابق واقعیت‌ها سخن گفته و هر اتفاقی در حوزه اشتغال رخ‌داده را صادقانه با آن‌ها مطرح کنیم، این‌ یک واقعیت است که تمام دولت‌ها از ابتدای انقلاب تاکنون آماری که در خصوص اشتغال داده‌اند درست نبوده و برای خوشایند برخی‌ واقعیت‌ها را کنار گذاشته‌اند، اما این مسئله چیزی نیست که شعاری و تبلیغاتی درباره آن صحبت کرد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: آماری که مرکز آمار ایران در خصوص اشتغال داده متقن نیست و آقایان خودشان هم این را قبول کرده‌اند؛ بنده به‌صورت تصادفی از فهرستی که مرکز آمار داده بود تعدادی را از سیستان و بلوچستان انتخاب کرده‌ و با آن‌ها تماس گرفتم که نتایج عدم تطابق آمار با واقعیت مشخص شد؛ این موضوع تا کنون به‌صورت مجمل بوده اما نتیجه قطعی را تیم تخصصی اعلام خواهند کرد.

خجسته با تأکید بر اهمیت آمار در سیستم برنامه‌ریزی کشور، عنوان کرد: آمار، محور برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری است و اگر متقن نباشد به نتیجه مطلوب نمی‌رسیم بنابراین باید در این بخش باجدیت و بدون اعمال سلیقه ورود کرد، بنده بعدها به‌صورت مکتوب تفاوت آمار بخش اشتغال را در اختیار مردم و رسانه‌ها قرار خواهم داد.

وی ارائه آمارهای غیرواقعی را نمک روی زخم مردم دانست و یادآوری کرد: زمانی که آماری ارائه می‌شود مردم مصداق و نمود عینی آن را از مسؤولان می‌خواهند بنابراین باید هر آنچه واقعیت است را به مردم بگوییم.

نایب‌رئیس کمیسیون اصل نود مجلس، اشتغال و ازدواج را دو مسئله مهم در استان همدان دانست و تأکید کرد: زمانی که سن جوانان از 30 سال گذشت و شغلی برای آن‌ها ایجاد نشد، این‌یک معضل محسوب می‌شود؛ اشتغال درگرو رونق تولید است و اگر چرخ تولید بچرخد امید به آینده در آن‌ها بالا می‌رود و می‌توانیم با خوداتکایی روی پای خود بایستیم.

خجسته با اشاره به اینکه در استان برای اشتغال آبرو گذاشته اما زمانی که از زمین، آسمان و دریا کالا وارد می‌شود اشتغال نابود می‌شود درحالی‌که همه باید از ورود کالای قاچاق جلوگیری کنیم، افزود: من 90 تا 95 درصد گمرکات نظیر خوزستان، بندرعباس و سیستان و بلوچستان را رفته‌ام، خوشبختانه 70 تا 75 درصد جلوی قاچاق گرفته‌شده و همین امر برای کشور امیدآفرینی کرده و اشتغال ما را رونق می‌دهد اما باید همه ورود کنند تا این موضوع به حداقل‌ترین حالت ممکن برسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به منطقه ویژه جهان‌آباد اشاره و خاطرنشان کرد: طرح این منطقه ویژه اقتصادی یک هزار هکتاری که از سال 83 تصویب‌شده، به دلیل آماده نشدن زیرساخت‌ها نظیر فقدان آب، رهاشده بود که ورود کردیم چراکه پیش‌بینی 30 هزار شغل در این منطقه رقم قابل‌ملاحظه‌ای است تا به تأمین زیرساخت‌ها کمک کرد، در حال حاضر سرمایه‌گذار پتروشیمی ابن‌سینا آمده، موانع هم تا حدودی برطرف شده اما نیاز است تا تمام توان خود را برای این منطقه بگذاریم.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی به هگمتان بازار (بازار بنکداران) نیز اشاره و یادآوری کرد: این بازار دربردارنده یک هزار واحد تجاری است که بخش خصوصی 6 هزار میلیارد تومان اعتبار برای آن گذاشته و کار با شتاب خوبی در حال انجام است؛ اشتغال بسیار خوبی در این بخش ایجاد خواهد شده و به «چشم غرب کشور» تبدیل می‌شود.

خجسته گفت: یکی از مسائل مهم برای ما در استان، جذب سرمایه‌گذار است و بستر لازم برای این امر نیز در استان فراهم شده چراکه برگزاری اجلاس‌های جهانی و تکیه‌بر گردشگری، فضای خوبی در استان شکل داده‌است؛ در حال حاضر سرمایه‌گذار با یک هزار و 500 میلیارد تومان سرمایه برای احداث پارک فرامنطقه‌ای در کنار سد اکباتان آماده همکاری است اما نمی‌دانم چرا کار پیش نمی‌رود؟! درحالی‌که همه می‌دانیم نجات استان در جذب سرمایه‌گذار است.

وی اضافه کرد: با توجه به آمادگی و ظرفیت همدان درزمینهٔ جذب سرمایه‌گذار، پیش‌بینی بنده این است که طی چند سال آینده سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در همدان در صف بایستند چراکه افق همدان در این بخش روشن است، البته برای ایجاد 

شناسه خبر 13316