شناسه خبر:13377
1398/8/9 10:05:55

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه با اشاره به ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب شهر سنقر در زمینی به مساحت 37 هزار مترمربع در دو مرحله، گفت: مرحله نخست شامل احداث دیوار سایت تصفیه‌خانه با سازه آجری به طول 880 متر و ارتفاع 2.5 متر بوده که عملیات اجرایی آن با پیشرفت فیزیکی 25 درصد درحال اجرا است.

علیرضا تخت‌شاهی روز گذشته برآورد اعتبار مورد نیاز برای بهره‌برداری از این تصفیه‌خانه را بیش از 400 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: درصورت تأمین اعتبار به‌موقع، کار آن تا سه ماه آینده به اتمام خواهد رسید.

وی ظرفیت تصفیه فاضلاب در این تصفیه‌خانه را هفت هزار و 400 مترمکعب در شبانه‌روز برای جمعیتی معادل 47 هزار نفر ذکر کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه همچنین به پروژه آب‌رسانی شهر سنقر اشاره کرد و گفت: تأمین آب سنقر از ابتدای مهرماه 96 با پیشرفت فیزیکی 25 درصد، از شرکت آب منطقه‌ای به این شرکت برای ادامه عملیات اجرایی تحویل شد.

تخت‌شاهی این پروژه را شامل احداث یک باب تصفیه‌خانه آب به ظرفیت 230 لیتر در ثانیه، یک مخزن میان‌راهی با ظرفیت دو هزار مترمکعب، یک مخزن ذخیره جدید در زون مرتفع با ظرفیت سه هزار و 500 مترمکعب، احداث خطوط بین مخازن به طول 6 هزار و 500 متر و در سایزهای 400 و 450 میلی‌متر لوله‌های فولادی از محل تصفیه‌خانه تا مخزن عنوان کرد.

به گفته وی پروژه تصفیه‌خانه اکنون با پیشرفت فیزیکی 40 درصد درحال اجرا است.

این مقام مسئول در ادامه تصریح کرد: امسال عملیات اجرایی تصفیه‌خانه‌های فاضلاب سنقر، صحنه و کرند غرب با اعتبارات سفر مقام معظم رهبری آغاز شده و احداث تصفیه‌خانه در پاوه، روانسر، جوانرود و تازه‌آباد نیز درحال انجام است.

 

شناسه خبر 13377