شناسه خبر:13413
1398/8/11 09:16:58

سپهرغرب، گروه خبر: معاون بهره‌برداری شرکت آبفای استان کردستان گفت: علت طعم و بوی اندکی که در آب شهر وجود دارد رشد جلبک در سد وحدت سنندج است که برای سلامتی هیچ ضرری ندارد.

محمد فرهاد روز گذشته در جریان بازدید جمعی از امامان جمعه از تصفیه‌خانه آب سنندج، با اشاره به رسالت آبفا در زمینه تأمین و تصفیه و توزیع آب در سطح شهر سنندج و کل استان، گفت: علت طعم و بوی اندکی که در آب شهر وجود دارد تغذیه‌گرایی یعنی رشد جلبک در سد وحدت است که برای سلامتی هیچگونه ضرری ندارد.

وی با تاکید بر اینکه این قضیه در اکثر سدها اتفاق می‌افتد، افزود: در حفظ و حراست از منابع آبی مانند سدها چندین دستگاه وظیفه دارند که باید با تعامل پیشگیری را در برنامه قرار بدهند.

فرهاد اظهار کرد: برای کاهش این طعم و بو از تمامی روش‌های مورد نیاز و استاندارد در تصفیه‌خانه آب سنندج استفاده می‌شود اما در هیچ کجا نمی‌توان بیش از 70 درصد از این طعم و بو را کاهش داد.

وی خاطرنشان کرد: روحانیون قشر اثرگذاری در جامعه هستند و با توجه به نفوذی که در جامعه و میان لایه‌های مختلف مردم دارند، قطعا نقش زیادی در آگاه‌سازی شهروندان در خصوص فعالیت‌های شرکت خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه گاهی اوقات نگرانی‌هایی در خصوص آلودگی آب در سنندج و یا دیگر شهرهای استان مطرح می‌شود، تأکید کرد: جایی برای این نگرانی‌ها نیست، چراکه آبفا با استفاده از بهترین فنآوری‌ها، کار کنترل کیفیت آب را انجام می‌دهد.

معاون بهره‌برداری شرکت ابفا کردستان با تأکید مجدد بر اینکه آبی که در شبکه توزیع می‌شود مقداری طعم و بو دارد، اما قطعا سالم و دارای بالاترین استانداردهای بهداشتی است، تصریح کرد: افزایش اطمینان و آرامش‌بخشی به شهروندان در زمینه آب تولیدی در استان هدف شرکت است.

فرهاد عنوان کرد: از مراجع فکری جامعه به‌ویژه روحانیون به دلیل اثرگذاری صحبت‌های آن‌ها انتظار داریم با روشنگری در این زمینه در نمازهای جمعه و سایر مناسک مذهبی یاریگر ما باشند و آنچه را خود در این بازدید مشاهده کردند به شهروندان منتقل کنند.

ماموستایان و روحانیون حاضر در این بازدید نیز ضمن تقدیر از تلاش‌های آبفا استان از روند و فرایند تصفیه آب دیدن و تاکید کردند افکار عمومی را در نمازها و مراسم و مناسک مذهبی در خصوص سلامت آب شهر آگاه می‌نمایند.

مهندس فرهاد و کارشناسان آبفا در ادامه به پرسش‌های امامان جماعت پاسخ دادند و پس از آن از بخش‌های مختلف مجتمع تصفیه‌خانه آب شهر سنندج بازدید کردند.

شناسه خبر 13413