شناسه خبر:13606
1398/8/16 09:42:23

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کردستان گفت: امسال بیش از 125 کیلومتر از شبکه توزیع و 76 هزار و 500 متر مکعب مخازن آب شرب سنندج شستشو شده‌است.

محمدحسین محمدی سه‌شنبه گذشته اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده تا پایان امسال، 48 هزار متر مکعب دیگر از مخازن توزیع آب شهر سنندج شستشو داده خواهد شد.

وی از شسشتوی بیش از 62 هزار متر مکعب مخازن ذخیره آب شهر سنندج از سال 97 تاکنون خبر داد و افزود: امسال بیش از پنج کیلومتر شبکه آب‌رسانی و 13 کیلومتر شبکه فاضلاب این شهر نیز اصلاح و بازسازی شده‌است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کردستان یادآوری کرد: طول شبکه توزیع، خطوط انتقال و انشعاب‌های سنندج یک هزار و 700 کیلومتر و تولید سالانه آب در این شهر 50 میلیون متر مکعب است.

محمدی با اشاره به اینکه در نیمه نخست امسال بیش از 26 میلیون متر مکعب آب در سنندج تولید شد، اضافه کرد: روزانه یک هزار و 800 لیتر بر ثانیه آب تصفیه و وارد شبکه توزیع شهر می‌شود.

وی به گلایه مردم مبنی بر تغییر طعم آب شرب سنندج اشاره کرد و گفت: این تغییر طعم مربوط به افزایش رشد جلبک در سد قشلاق است و هیچ‌گونه ضرری برای سلامتی ندارد، بنابراین شهروندان با اطمینان خاطر از آب شرب شبکه شهری استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت آبفای شهری کردستان تأکید کرد: آب خروجی از تصفیه‌خانه کاملاً مطمئن و بهداشتی است چراکه تمام فرآیندهای لازم برای تصفیه در آن انجام و به‌طور مستمر توسط آزمایشگاه‌های به‌روز و مجهز نیز آب تولیدی مورد پایش قرار می‌گیرد.

گفتنی است؛ شرکت آبفای شهری کردستان دارای 374 هزار مشترک آب در استان و 151 هزار اشتراک در سنندج است، ضمن اینکه 100 درصد جمعیت شهری استان از خدمات این شرکت برخوردار هستند.

شناسه خبر 13606