شناسه خبر:16758
1398/11/3 09:39:38

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار همدان گفت: داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی چه برنامه ای برای اجرای بیانیه گام دوم انقلاب دارند؟

حسین افشاری در اختتامیه نخستین رویداد ایده‌های برتر انتخاباتی که در محل دانشگاه بوعلی سینا برگزار شد با اشاره به ضرورت توجه به بیانیه گام دوم انقلاب، اظهار کرد: محور نخست در این بیانیه موضوع توسعه علم و پژوهش است که نشان از اهمیت و ضرورت اولویت دادن به این مهم در کشور دارد.

وی افزود: باید ببینیم داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی چه شرایط، توانمندی و برنامه‌هایی برای اجرای مفاد بیانیه گام دوم انقلاب و این محورهای مهم دارند.

فرماندار همدان با اشاره به ضرورت حضور نخبگان در عرصه رقابت‌های انتخاباتی، تصریح کرد: اینکه اعضای هیئت‌های علمی و اساتید ما چقدر مسئله‌محور و در این عرصه پای کار هستند، خودتان قضاوت کنید.

افشاری ابراز کرد: 144 داوطلب در حوزه انتخابیه همدان و فامنین برای انتخابات آتی ثبت‌نام کرده‌اند که باید ببینیم چه کسی می‌تواند بیانیه گام دوم انقلاب را اجرایی کند و چه برنامه‌ای بدین‌منظور دارد.

وی ادامه داد: انتخاب‌کنندگان، انتخاب‌شوندگان، عوامل برگزارکننده و قانون چهار رکن اصلی انتخابات هستند که قانون، رکن حاکم بر وظایف سه رکن دیگر است.

فرماندار همدان با اشاره به اهمیت مشارکت حداکثری در انتخابات، یادآوری کرد: مشارکت در انتخابات از دو منظر مهم است، چراکه مردم هم فرد مورد نظر خود را انتخاب می‌کنند و هم مشارکت بالا باعث مقبولیت نظام و افزایش امنیت ملی می‌شود.

افشاری در خصوص مراتب بررسی صلاحیت داوطلبان در هیئت اجرایی مرکز حوزه انتخابیه همدان و فامنین، گفت: صلاحیت هیچ داوطلبی بر اساس گرایش و نگاه سیاسی مورد بررسی قرار نگرفته و پاسخ استعلام افراد از مراجع قانونی چهارگانه، محور بررسی صلاحیت‌ها در هیئت اجرایی بوده‌است.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که با حضور نخبگان و اساتید محترم دانشگاه در عرصه انتخابات و درنتیجه برگزاری این رویدادهای انتخاباتی و طرح ایده‌های برتر شاهد رفع آسیب‌های پیش رو و افزایش کارآمدی در این حوزه باشیم.

سازمان بسیج اساتید طی فراخوانی از دانشگاهیان و نخبگان سراسر کشور برای شرکت در نخستین رویداد استارتاپی انتخابات در ایران دعوت کرد که آثار ارسال‌شده مورد بررسی قرارگرفته و ضمن انتخاب پنج ایده برتر در این مراسم از نفرات برتر تجلیل به‌عمل آمد.

شناسه خبر 16758