شناسه خبر:17502
1398/11/28 08:48:07

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام‌جمعه شهر همدان گفت: متولیان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، مکلف به فراهم کردن زمینه حضور حداکثری مردم در انتخابات هستند چراکه میزان مشارکت بیانگر اعتماد به مسؤولان آن منطقه است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله شعبانی‌موثقی روز گذشته در ستاد انتخابات استان همدان، اظهار کرد: معتقد هستیم که نظام و حکومت اسلامی با حضور مردم پیش می‌رود و این موضوع یک واقعیت غیرقابل انکار است.

وی با بیان اینکه در نظام اسلامی حضور مردم در پیشبرد اهداف مؤثر است، ادامه داد: هر جا مردم حاضر شده و حمایت کردند آرمان‌های الهی محقق شد و هر جا مردم کنار کشیدند حتی پیغمبرانی همچون ابراهیم خلیل‌الله نیز نتوانستند حکومت تشکیل دهند.

امام‌جمعه همدان تأکید کرد: حضور مردم در انتخابات، موجب انسجام و وحدت شده و همچنین مؤلفه قدرت و امنیت را افزایش می‌دهد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی‌موثقی تصریح کرد: حضور مردم در انتخابات ربطی به جناح سیاسی ندارد چراکه در چهل سال گذشته قدرت بین جناح‌ها دست‌به‌دست شده و در این بین، مشارکت بسیار بااهمیت است.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه رأی هر فرد فارغ از تفکر سیاسی و جناحی، حق‌الناس است و باید این حق به‌خوبی صیانت شود، گفت: در فضای انتخابات بسیاری به دنبال منافع خود هستند و بسیاری هم قصد خدمت دارند که دراین‌بین بخشی از فضای رقابت انتخابات به سمت تخریب، توهین و سیاه‌نمایی می‌رود، بااین‌وجود نباید برای دنیای دیگران آخرت خود را از نابود کنیم.

وی اضافه کرد: با وجود اینکه اختلاف‌سلیقه جریان‌های سیاسی قابل انکار نیست، اما همه ما در یک جبهه هستیم و باید بدانیم که دشمنان این ملت بین طرفدار و منتقد شورای نگهبان یا مذاکره، تفکیکی قائل نیستند. 

 

شناسه خبر 17502