شناسه خبر:17631
1398/12/1 08:18:51
جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع):

اغلب مشکلات صنعتگران مربوط به بانک‌هاست

سپهرغرب، گروه خبر: جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) در استان همدان با بیان اینکه اغلب مشکلات صنعتگران مربوط به بانک‌هاست گفت: امروز برای مبازره با جنایت و تحریم‌های آمریکا باید از قدرت تولید استفاده کرد.

سردار مهدی فرجی روز گذشته در «نخستین همایش و کارگاه آموزش مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی» با بیان اینکه تمام تلاش دشمن ضربه به واحدهای تولیدی و سنگر صنعت است اظهار کرد: اشتغال جوانان و راه‌اندازی واحد صنعتی به امنیت کشور کمک کرده و زحمات نیروهای انتظامی را کم می‌کند.

وی با اشاره به اینکه خودمان را سرباز فعالان عرصه تولید و صنعت می‌دانیم افزود: با تمام توان برای حل مشکلات تولیدکنندگان وارد کار می‌شویم تا روند تولید در کشور بهبود یابد.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) در استان همدان با تأکید بر اینکه اغلب مشکلات صنعتگران مربوط به بانک‌هاست تصریح کرد: مسئولان مربوطه باید فکری برای رفع این مشکل کنند.

وی همدان را به لحاظ امنیت جزء بهترین استان‌ها دانست و با بیان اینکه این منطقه بسیاری از پارامترهای رونق تولید را دارد گفت: همکاری و همت مسئولان استان برای حل مشکلات تولیدکنندگان نیز ستودنی است.

فرجی با بیان اینکه اقدامات تولیدکنندگان در کشور بسیار ارزشمند و قابل تحسین است افزود: امروز برای مبارزه با جنایت و تحریم‌های آمریکا باید از قدرت تولید استفاده کرد.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه وضعیت کشور خوب است و مشکلی در تامین کالاهای اساسی نداریم اظهار کرد: درباره محصول شکر در برهه شب عید برخی به دنبال ایجاد مشکل در استان هستند در حالی که طبق اطلاعاتی که از مسئولان مربوطه دریافت کردیم در انبارها شکر فراوان وجود دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه در حال حاضر ثبت سفارش‌ها نشان از بهبود روند واردات در کشور دارد گفت: در سه ماه گذشته بسیاری از محدودیت‌ها در حوزه واردات برطرف شده است.

حمیدرضا متین در این همایش با بیان در سه ماه گذشته بسیاری از محدودیت‌ها در حوزه واردات برطرف شده است اظهار کرد: در حال حاضر ثبت سفارش‌ها نشان از بهبود روند واردات در کشور دارد.

حمیدرضا متین با اشاره به اینکه سال آینده نیز آرامش نسبی برقرار خواهد شد افزود: طرح تاپ «توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار» در وزارت صمت باعث ایجاد رونق تولید خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه در طرح تاپ، نخبگان دانشگاهی و اساتید قوی فعالیت می‌کنند ادامه داد: واحدهای صنعتی در راستای حل مشکلات خود می‌توانند در این طرح ثبت نام و از مشاوره و دانش فنی بهره‌مند شوند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان تصریح کرد: ظرف دو سال گذشته میزان برق صنعتی در استان 42 درصد رشد داشته که بیانگر استقبال از تولید است.

وی در ادامه از رشد 23 درصدی میزان بارگیری زمین برای احداث واحدهای صنعتی خبر داد و گفت: این آمار نشان دهنده این است که تحریم‌ها منجر به رونق تولید شده است.

متین خاطرنشان کرد: استان همدان در کشور رتبه سوم جذب تسهیلات اشتغال روستایی را به خود اختصاص داده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان نیز با بیان اینکه شهرک‌های صنعتی دو رسالت بزرگ را پیگیری می‌کنند اظهار کرد: ایجاد زیرساخت‌های واحدهای صنعتی جزو وظایف اصلی شرکت شهرک‌ها است و در کنار آن حمایت از صنایع خرد و کوچک از اهم فعالیت شهرک‌های صنعتی محسوب می‌شود.

محمدرضا بادامی افزود: ایجاد و حمایت از خوشه‌های صنعتی، راهبری خوشه‌های صنعتی، کمک و برند سازی واحدهای خرد و کوچک و برگزاری نمایشگاه و تورهای داخلی و خارجی از جمله فعالیت‌های شرکت در این حوزه است.

وی تصریح کرد: در سال جاری برای بالغ بر سه هزار نفر از مدیران و کارمند واحدهای تولیدی در قالب 130 دوره آموزشی کارگاه آموزشی برگزار شده است.

مسئول بسیج کارگری استان همدان نیز در این باره اظهار کرد: مهمترین نیاز واحدهای تولیدی آموزش در راستای بازاریابی و کسب و کار است که امروز نخستین همایش در این زمینه برگزار می‌شود.

ابوالفضل برات‌زاده افزود: تلاش کردیم تا مدیران واحدهای صنعتی در این کارگاه‌های آموزشی حضور پیدا کرده و در زمینه بهره‌وری کسب و کار آموزش ببیند.

شناسه خبر 17631