شناسه خبر:18802
1399/1/3 22:00:40

سرپرست سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور که پویش‌های ضد کرونایی با موضوع «در خانه بمانیم» را اجرایی کرده است، قرار است به همدان بیاید. او اصالتاً همدانی است اما قصد دید و بازدید با اقوام خود را ندارد، بلکه آنچه او را به همدان کشانده سرکشی از وضعیت شاهراه غرب کشور یعنی محورهای مواصلاتی به استان همدان است.

به همین منظور بارعایت تدابیر بهداشتی و مراقبتی در پیشگیری از ابتلا به کروناویروس، راهی عوارضی کیلومتر ۱۷۰ محور تهران به همدان می شویم.

به محض ورود به محوطه این عوارضی، مسافران زیادی را می بینیم که با خودروهای منقش به پلاک های استان های مختلف به ویژه تهران و البرز، در حال ورود به استان همدان هستند.

چند جوان با‌کاور ایزوله نقره‌ای مخصوص هلال احمر، یک جوان با‌ کاور ایزوله آبی مخصوص مرکز بهداشت و یک نماینده از نیروی انتظامی، تیم مستقر در این دستگاه بازرسی سلامت را تشکیل می دهند. رئیس شعبه جمعیت هلال احمر شهرستان همدان با بیان اینکه سه شیفت چهار نفره به صورت چرخشی در این ایستگاه خدمت رسانی می کنند،گفت: برای اطلاع عموم، چند بنر اطلاع رسانی باموضوع «نه به سفر» را نیز نصب کرده ایم اما انگار معدود هموطنانی، ضرورتی برای سفر دارند و همین باعث شده این تیم غربالگری را در این عوارضی مستقر کنیم.

حمیدرضا رسولی یکی از این جوانان داوطلب است که پذیرفته از یکم تا پنجم فروردین ماه در این ایستگاه مستقر باشد. وی از همکاری مردم با نیروهای هلال احمر تشکر می‌کند و به عنوان خاطره ای از حضور در این ایستگاه میگوید: یک خودرو با پلاک قم وارد این ایستگاه سلامت شد که متاسفانه همه سرنشینان آن، تب بالای ۳۸ و نیم درجه داشتند. لذا آنها را به توقف در کنار جاده راهنمایی کردیم و سپس از نیروهای اورژانس خواستیم به وضعیت آنها رسیدگی کنند. رسولی افزود: این خانواده با وجود اینکه نگران وضعیت سلامت خود بودند اما از خدمت رسانی نیروهای هلال احمر در زمینه سنجش تب و  هشدار به مردم ، بسیار تشکر کردند.

 «خوشبختانه تعامل و همکاری خوبی بین نیروهای اعزامی از هلال احمر، مرکز بهداشت و نیروی انتظامی در این پست سلامت وجود دارد.» این را رئیس ستاد مقابله با کرونا در جمعیت هلال احمر استان همدان گفت و افزود: کاش جریمه های سنگین در انتظار کسانی بود که در شرایط غیر ضرور سفر می کنند، در اینصورت دیگر مسافری  کرونا را با خود از این شهر به آن شهر نمیبرد.

 یونس سرایجقی  از افسران نیروی انتظامی است که در این شیفت کاری، در کنار نیروهای هلال احمر و مرکز بهداشت انجام وظیفه میکند. او که به گفته خود از مرکز علمی کاربردی هلال احمر همدان فارغ التحصیل شده است، می گوید: به خاطر علاقه ای که به هلال احمر داشتم برای ادامه تحصیل دانشگاه هلال احمر را انتخاب کردم و اکنون نیز هر کمکی از دستم بر بیاید، خارج از وظیفه نظامی، در کنار نیروهای خدوم هلال احمر خواهم بود.

نماینده مرکز بهداشت نیز با بیان اینکه اگر مسافری علائم حاد ابتلا به کرونا ویروس داشته باشد از طریق دستگاه‌های آمبولانس مستقر در همین ایستگاه به مراکز درمانی انتقال می‌یابد، گفت: اگر علائمی چون سرفه خفیف یا سردرد داشته باشد ضمن ارائه آموزش ها و مراقبت های لازم بهداشتی، از او می خواهیم تا با تکمیل فرم مربوطه و ثبت نام در سایت سلامت،  پیگیر وضعیت سلامت خود باشد.

معاون هلال احمر شهرستان همدان نیز با بیان اینکه نیروهای داوطلب مستقر در این پست سلامت، در یک دوره اموزشی که از طریق مرکز بهداشت برگزار شد، شرکت کرده اند، گفت: علاوه بر آن، این نیروها با ثبت نام در سایت خادم هلال احمر وسایت مرکز بهداشت، آموزش های غیر حضوری لازم را  فرا گرفته و دستورالعمل ها و پروتکل های جدید نیز فورأ در اختیار آنها قرار داده می شود.

در این لحظه مهمان هلال احمری ها از راه می رسد.

دکتر علی حیدری نجات ضمن خداقوت به تیم مستقر در این ایستگاه بازرسی سلامت، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه  مستحضر هستید دارابودن تب از علائم اصلی  ابتلا به کرونا نیست، به همین دلیل، آیا وجود چنین ایستگاهی برای غربالگری تب،  کاربردی هست یا خیر؟  گفت: من دکترای علوم سیاسی دارم این سوال را از مسئولین حوزه بهداشت بپرسید.

 وی ضمن خدا قوت به نیروهای داوطلب، همدان را به مقصد ملایر و سرکشی از ایستگاه بازرسی سلامت این شهرستان که یکی از مبادی پر تردد در استان محسوب می شود، ترک کرد.

شناسه خبر 18802