شناسه خبر:20683
1399/2/12 12:21:44
قائم‌مقام رئیس کل دادگستری استان همدان:

دادستان‌ها عامل وحدت مسئولان باشند

سپهرغرب، گروه خبر: قائم‌مقام رئیس کل دادگستری استان همدان گفت: دادستان‌ها باید عامل وحدت بین مسئولان شهرستانی باشند و از تک‌روی بپرهیزند.

حجت‌الاسلام پیرمحمد احمدوند روز پنجشنبه گذشته در آیین معارفه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فامنین بیان کرد: تلاش برای حفظ وحدت بین مسئولان باید مورد توجه دادستان‌ها باشد؛ چراکه همه مسئولان سرباز نظام هستند و نباید ما خود را مجاهد در راه خدا و دیگران را فاسد بدانیم.

وی با بیان اینکه دادستان باید مدافع نظام و رهبری باشد، اضافه کرد: دادستان‌ها باید حافظ بیت‌المال و حقوق عامه باشند، چراکه این افراد در نوک پیکان جبهه عدالت بوده و مردم عملکرد آن‌ها را رصد می‌کنند.

قائم‌مقام رئیس کل دادگستری استان همدان ادامه داد: مردم چگونگی عملکرد و رفتار دادستان‌ها به‌عنوان مدعی‌العموم را در زمینه دفاع از حقوق مردم، نظام اسلامی و بیت‌المال ارزیابی می‌کنند.

حجت‌الاسلام احمدوند فامنین را یکی از شهرستان‌های موفق در کار قضا و کار حقوقی دانست و گفت: در این منطقه حفاظت از منابع آب و منابع طبیعی باید مورد توجه جدی مسئولان قرار گیرد.

وی درباره انتخاب فردی جوان برای دادستانی فامنین بیان کرد: انتخاب افراد جوان برای پذیرش مسئولیت به‌نوعی کادرسازی برای آینده استان و کشور است و باید با ارزش قائل شدن برای جوان‌ها، آن‌ها را برای پذیرش پست‌های مهم‌تر آماده کرد.

قائم‌مقام رئیس کل دادگستری استان همدان اظهار کرد: اجرای طرح شعبه‌محوری یکی از ابتکارهای خوب دادگستری همدان است؛ با این توضیح که شمار پرونده‌های هر شعبه و اینکه تا پایان سال باید چه تعداد مختومه شوند، مشخص شده است.

حجت‌الاسلام احمدوند با بیان اینکه نیروهای فعال در این زمینه تشویق می‌شوند، تأکید کرد: طبق دستورالعمل رئیس قوه قضائیه پرونده‌های پیر و مُسن یا همان معوق شعبه‌ها باید سریع تعیین تکلیف شوند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان همدان نیز گفت: یکی از مشکلات و مسائل اصلی شهرستان فامنین بالا بودن شمار سوانح رانندگی است که برنامه‌ای اواخر سال گذشته برای اصلاح نقاط حادثه‌خیز استان تدوین شده و گزارش‌های دریافتی درحال بررسی است.

حسن خانجانی افزود: بیشتر سوانح رانندگی این شهرستان از نوع واژگونی است، درحالی که می‌توان با کمک فرمانداری و دادستانی، آسیب‌ها و خسارت‌های جانی و مالی ناشی از سوانح و تعداد پرونده‌های قضائی را کاهش داد.

وی ادامه داد: قرار داشتن فامنین در مسیر تردد، در بالا بودن کشفیات مواد مخدر در این شهرستان تأثیرگذار بوده که در این بخش نیز می‌توان با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، آسیب‌های ناشی از مواد مخدر را کمتر کرد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان همدان خواستار راه‌اندازی و تعیین تکلیف سریع ستاد کنترل مجرمان حرفه‌ای و شورای حفظ حقوق بیت‌المال در شهرستان فامنین شد.

در این مراسم از 22 ماه تلاش رسول جلیل آذری قدردانی و احمد صفایی به‌عنوان دادستان جدید شهرستان فامنین معرفی شد.

شناسه خبر 20683