شناسه خبر:20928
1399/2/15 23:58:56
از ابتدای سال تاکنون انجام شد؛

صدور 39 مجوز مشاغل ‌خانگی در همدان

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اداره اشتغال و مدیریت نیروی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان از صدور 39 مجوز مشاغل خانگی در سال جاری خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تقریباً 81 نفر به‌صورت مستقل در کل استان و هفت نفر به‌صورت پشتیبان در مشاغل خانگی ثبت‌نام شده‌اند.

اسماعیل قهرمانی اظهار کرد: درحال حاضر از 81 نفر ثبت‌نام‌شده برای مشاغل خانگی 39 نفر به‌صورت مستقل و دو نفر پشتیبان توانستند الکترونیکی مجوز بگیرند.

وی با بیان اینکه حوزه خیاطی، چرم، صنایع دستی، سفال، منبت، تولید ترشی و مربا، رشته‌بری و پرورش دام سبک مانند گاو و گوسفند جزء مشاغل خانگی پُرمتقاضی هستند، اعلام کرد: در روزهای کرونایی نیز در قالب طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به‌عنوان یک طرح دوجانبه بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تجای‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاد دانشگاهی، این نهاد انقلابی تولید ماسک را در کل کشور برعهده دارد.

قهرمانی با اشاره به وجود 320 رسته مشاغل خانگی در استان همدان، تصریح کرد: در سال گذشته برای افراد پشتیبان تا سقف 200 میلیون تومان و برای افراد مستقل تا سقف 50 میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده بود و در سال 99 هنوز تسهیلات وام ابلاغ نشده است.

رئیس اداره اشتغال و مدیریت نیروی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با اشاره به اینکه در سال گذشته 88 درصد از سهمیه تسهیلات مشاغل خانگی استان جذب و پرداخت شده است، یادآور شد: در سال گذشته سهمیه استان برای مشاغل مستقل و پشتیبان پنج میلیارد و 300 میلیون تومان بود که معادل 88 درصد آن پرداخت شده است و 600 میلیون تومان باقی مانده که طی هفته آینده صددرصد پرداخت خواهد شد.

 

شناسه خبر 20928