شناسه خبر:21039
1399/2/17 00:31:03

سپهرغرب، گروه خبر: دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان گفت: دادستانی در راستای پیگیری حقوق عامه به مسئله ایمن‌سازی و اصلاح نقاط حادثه‌خیز راه‌های این استان ورود کرده است.

حسن خانجانی روز گذشته بیان کرد: یکی از برنامه‌هایی که به‌تازگی در دستور کار دادستانی قرار گرفت، دریافت گزارش‌هایی درباره آخرین وضعیت نقاط حادثه‌خیز استان است؛ بنابراین دادستان‌ها ملزم به تهیه این گزارش شدند.

وی اضافه کرد: یکی از عوامل افزایش پرونده‌های قضائی، ناشی از سوانح رانندگی و بروز مجروحیت و خسارت‌های ناشی از تصادف است؛ بنابراین می‌توان با ایمن‌سازی راه‌ها از تشکیل این قبیل پرونده‌ها در مراجع قضائی پیشگیری کرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان اظهار کرد: پس از تکمیل گزارش تعداد نقاط حادثه‌خیز علل و عوامل ایمن نشدن این مسیرها مورد بررسی قرار می‌گیرد تا بتوان موانع ایمن‌سازی این نقاط را رفع کرد.

خانجانی ادامه داد: تعدادی از این نقاط پس از بررسی‌های صورت‌گرفته و پیگیری مجموعه دادستانی اصلاح و ایمن‌سازی شدند؛ با این وجود امید می‌رود بتوان با اصلاح تمامی نقاط، آسیب‌ها و خسارت‌های جانی و مالی ناشی از سوانح و تعداد پرونده‌های قضائی را کاهش داد.

وی همچنین در پاسخ به سؤالی مبنی بر وقوع سرقت‌های خُرد توسط زندانیانی که به‌علت کرونا در مرخصی به‌سر می‌برند، گفت: حدود دو هزار و 700 زندانی پس از همه‌گیری ویروس کرونا به مرخصی رفتندکه از این تعداد کمتر از 10 نفر دوباره مرتکب تخلف شدند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان همدان ادامه داد: به‌علت تخلف عده‌ای اندک از زندانیانی که هم‌اینک در مرخصی به‌سر می‌برند، نمی‌توان مرخصی دیگر زندانیان واجد شرایط را از آنان سلب کرد.

استان همدان دارای پنج هزار و 400 کیلومتر انواع راه است و سال گذشته 464 تن در سوانح رانندگی درون و برون شهری همدان جان باختند که نسبت به سال 97 حدود هفت درصد معادل 30 نفر افزایش داشته است.

شناسه خبر 21039