شناسه خبر:21199
1399/2/20 07:12:58

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه با برخی از سوالات طرح شده از سوی شورا موافق است گفت: شهردار با سعه صدر به سوالات پاسخ دهد.

ابراهیم مولوی در گفت‌وگو با سپهرغرب درباره کش و قوس‌های پیش‌آمده بین شورا و شهرداری اظهار کرد شورای شهر روز یکشنبه گذشته تشکیل جلسه داد و سه نفر از اعضای شورای اسلامی شهر از یکی از حقوق حقه خود که سوال از شهردار است در قالب ارائه 21 پرسش استفاده کردند.

وی در ادامه افزود: از آنجائیکه شهردار طبق قانون منتخب اعضای شورا است بنابراین موظف به اجرای مصوبات قانونی پارلمان شهری که از طریق کمیته انطباق ابلاغ می‌شود است و از طرفی شورای شهر نیز بر اساس قانون وظیفه سیاستگذاری و نظارت بر اجرای مصوبات خود را دارد لذا طرح سوال یک امر قانونی است.

مولوی در ادامه با تاکید بر اینکه این اعضای شورا نیز از حق قانونی خود استفاده و21 سوال طرح کرده‌اند که این امر نیز در راستای شفافیت و تبیین افکار عمومی بوده است خاطرنشان کرد: لذا انتظار داریم شهردار منتخب این شورا طبق قانون با سعه‌صدر و حفظ آرامش در بازه زمانی 10 روزه پاسخ خود را با ارائه اسناد متقن و شفاف ارائه کند

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهرهمدان افزود: در این جلسه برای نخستین بار مطبوعات هم در جریان سوالات قرار گرفتند که البته رسانه‌ها به عنوان رکن چهارم دموکراسی قطعا پیگیر مسائل شهر بوده و خواستار شفافیت هستند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه ما معتقدیم برای پاسخگویی به افکار عمومی و رسانه‌ها شهردار با اسناد و مدارک کافی سه‌شنبه آینده به صحن آمده و پاسخ سوالات اعضای شورا را بدهد ان‌شاالله دوستان قانع بشوند اگر هم قانع نشوند روندی دارد که طی خواهد شد.

عضو شورای اسلامی شهر همدان در پاسخ به این سوال که آیا تنها مشکل شهرداری تورم و تحریم است و آیا این عوامل قابل پیش‌بینی نبود گفت: شما می‌دانید ارائه خدمت در شهری مثل همدان کار راحتی نیست هزینه ماهیانه شهر همدان حدود 20تا 25 میلیارد تومان است به این وضعیت بیفزائید تورم و اخیرا بحث کورنا را و باید به این نکته هم توجه کنیم که شهرداری یک نهاد عمومی غیردولتی بوده و بودجه دولتی ندارد.

مولوی در ادامه با اشاره به مشکلات مالی حاصل از کرونا خاطر نشان کرد: باتوجه به وضعیت موجود و کاهش میزان ساخت وساز در سطح شهر بالطبع درآمد شهرداری پائین آمده و کار مدیریت شهری باتوجه به هزینه‌های روزانه شهر به سختی پیش می‌رود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه ما برای خدمت به مردم با کسی عقد اخوت نبسته‌ایم اظهارکرد: باتوجه به شرایط موجود و بازدیدی که از پروژه‌های سطح شهر هم‌زمان با هفته شورا داشتیم به نظر من شاید عملکرد شهردار و تیم مدیریتی او صددرصد مورد نظر ما نباشد اما عملکرد رضایت‌بخش و قابل قبولی داشته‌اند.

این عضو شورای شهر با بیان اینکه به جز پر‌وژه‌های بزرگ شهر مثل تقاطع شهید همدانی، پل غدیر، پارکینگ آقاجانی بیک و.. که از زمان‌بندی به دلیل تحریم یا بالارفتن قیمت مصالح عقب هستیم بقیه پروژه‌ها در حال اجرا هستند.

مولوی با اشاره به پروژه 170 میلیارد تومانی میدان بار گفت: این پروژه به دلیل کم‌کاری پیمانکار با مشکل مواجه شده که فرماندار ورود کرده و اگر سرمایه‌گذار تا اول تابستان تعیین تکلیف نکند خلع ید خواهد شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بخشی از مشکلات به تحریم و تورم بر می‌گردد اما قبول داریم که بخشی از مسائل به خاطر کم تدبیری بوده است که از شهردار خواسته‌ایم کار را بهتر مدیریت کند.

وی با اشاره به خدمات متعددی که از سوی شهرداری ارائه شده است گفت: من قول می‌دهم تقاطع شهید همدانی، پارکینگ آقاجانی‌بیگ، پل غدیر و موزه وسط میدان امام(ره) قبل از پایان سال به بهره‌برداری برسد.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهرهمدان با اذعان به اینکه با برخی از سوالات ارائه شده موافق است بیان کرد: البته واقعا برخی از این پروژه‌ها لنگ تحریم هستند مثلا تقاطع شهید همدانی چون دهنه پل 90متر است نیاز به کابل‌های کششی ویژه دارد و کابل‌های خریداری شده در ترکیه به خاطر تحریم مانده و لذا کار تا امروز به تاخیر افتاده است.

مولوی در خاتمه تاکید کرد: من از شهردار می‌خواهم با اسناد و مدارک پاسخ سوالات را در کمال آرامش ارائه کند ای‌بسا بخشی از خدمات ارائه شده برای افکار عمومی هم تبیین شود.

شناسه خبر 21199