شناسه خبر:22708
1399/3/16 17:21:18

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان اسدآباد گفت: میزان استاندارد مصرف آب در روز به ازای هر نفر 150 لیتر بوده که اسدآبادی‌ها با 220 لیتر در روز به ازای هر نفر پرمصرف ترین مشترکین آب استان همدان محسوب می‌شوند.

علی‌اکبر رحمانی در این باره تصریح کرد: مصرف آب مشترکین اسدآبادی بالا و بیش از حد استاندارد بوده که در صورت تداوم چنین روندی با توجه به نزدیک شدن به فصل تابستان و آغاز اوج گرما به ناچار نسبت به برنامه مدیریت فشار در فصل تابستان اقدام خواهیم کرد و از ساعت 12 شب تا 6 صبح فشار آب را برای ذخیره سازی در منبع‌ها کم می‌کنیم.

وی با اشاره به وجود 11 چاه آب شرب شهری در شهر اسدآباد خاطرنشان کرد: با توجه به فصل گرما و افزایش دما و میزان مصرف بالای اسدآبادی‌ها یک چاه جدید آب شرب شهری نیز باید داخل مدار آورده شود که پیگیر این امر هستیم.

رحمانی در ادامه از پیگیری خوداظهاری اعلام رقم کنتور توسط مشترکین آب شهرستان خبر داد و گفت: با اجرای خوداظهاری اعلام رقم کنتور توسط مشترکین آب قبوض کاغذی آب مشترکین اسدآبادی حذف می‌شود.

مدیر امور آبفای شهرستان اسدآباد در ادامه درباره نصب مستقیم پمپ بر روی کنتور و یا شبکه آب بیان کرد: با مشترکینی که به صورت مستقیم اقدام به نصب پمپ بر روی کنتور و یا شبکه توزیع آب کنند، برخورد قانونی خواهد شد.

رحمانی افزود: هر مشترکی که به علت افت فشار شبکه نیازمند استفاده از پمپ برای تقویت فشار آب داخل ساختمان باشد، باید بین پمپ و کنتور از مخزن ذخیره آب استفاده کند.

وی یادآور شد: طبق بند 2-34-4 آیین نامه عملیاتی و شرایط عمومی تعرفه‌های آب و فاضلاب کشور در مواردی که در شبکه افت فشار و یا کمبود آب وجود دارد، مشترک اجازه نصب پمپ بر روی شبکه آب شهری به طور مستقیم را نخواهد داشت و در صورت تخلف، شرکت نسبت به قطع انشعاب آب تا برچیدن پمپ اقدام خواهد کرد.

رحمانی به مشکلات ناشی از نصب مستقیم پمپ بر روی شبکه آب اشاره و تأکید کرد: این اقدام باعث نشان دادن مصرف غیرواقعی بر روی کنتور آب و تحمیل آب بهای بسیار بیشتر از مقدار واقعی مصرف به مشترکین وهمچنین ایجاد فشار منفی ناشی از کارکرد تعداد زیادی پمپ‌های خانگی بر روی شبکه آب شهر موجب مکیده شدن آب سطحی آلوده به فاضلاب خانگی در نقاطی می‌شود که شبکه آب شهری دارای شکستگی و یا دارای نشتی است.

وی از مشترکین درخواست کرد که ضمن رعایت الگوی مصرف در فصل گرما در صورت مشاهده هر گونه شکستگی یا وجود انشعابات غیرمجاز و نصب پمپ بدون مخزن برروی شبکه آب به مرکز ارتباط مردمی 122 این شرکت که به صورت 24 ساعته آماده پاسخگویی بوده و تماس با آن رایگان است، اطلاع دهند تا همکاران در اسرع وقت رسیدگی کنند.

شناسه خبر 22708