شناسه خبر:22972
1399/3/19 21:37:49

سپهرغرب، گروه خبر: معاون راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان گفت: هشت‌هزار کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی در استان وجود دارد که تنها 150 کیلومتر از آن مجهز به سیستم روشنایی است.

عارف امرایی روز گذشته اظهار کرد: یک‌هزار و 800 کیلومتر راه اصلی و فرعی و 6 هزار کیلومتر راه روستایی در لرستان وجود دارد که تنها 150 کیلومتر از آن، مجهز به سیستم روشنایی است.

وی گفت: موضوع روشنایی جاده‌ها جزء الزامات راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نیست، اما درصورت تأمین اعتبار و اختصاص بودجه کافی، حاضر به انجام روشنایی جاده‌ها هستیم.

وی ادامه داد: تشخیص به‌موقع موانع، علائم و تابلوهای راهنمایی ‌و رانندگی و دید آسان و دقیق در طول راه‌های ارتباطی، از مهم‌ترین اهداف و کارکردهای نصب سامانه‌های روشنایی، در جاده‌ها به‌شمار می‌روند.

معاون راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان تصریح کرد: با روشنایی جاده‌ها ضریب ایمنی سفر هم افزایش پیدا می‌کند. این در حالی است که با این اعتبارات کم، هرگز مقدور به انجام آن نیستیم.

امرایی بیان کرد: طبق بررسی‌های انجام شده، تنها پنج‌درصد جاده‌های کشور، مجهز به سیستم روشنایی هستند و این میزان در لرستان، کمتر از 10 درصد است.

وی با اشاره به پایدار بودن روشنایی جاده‌های لرستان گفت: در هشت‌ماه گذشته نسبت‌به سال‌های قبل، شرایط بهتری درخصوص سیستم روشنایی، حفظ و نگهداری آن در محورهای استان وجود داشته است.

وی اضافه کرد: اگر در جاده‌ها چراغی خاموش می‌شود، مقطعی بوده و بلافاصله تعمیرات انجام می‌شود.

شناسه خبر 22972