شناسه خبر:22992
1399/3/20 01:28:37

سپهرغرب، گروه خبر: هم‌زمان با فرا رسیدن هفته محیط‌زیست، دومین تابلوی نمایشگر کیفیت هوای استان همدان با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در ملایر راه‌اندازی شد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست همدان در این آیین اظهار کرد: با توجه به اهمیت حفظ محیط‌زیست، این امر نیاز به فرهنگ‌سازی دارد.

محسن جعفری‌نژادبسطامی با اشاره به برگزاری برنامه‌های متنوع در سطح استان به‌مناسبت هفته محیط‌زیست، افزود: تابلوی نمایشگر کیفیت هوای شهرستان ملایر دومین تابلو بعد از همدان است که امروز افتتاح شد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست همدان ادامه داد: این دستگاه کیفیت و شاخص‌های هوا را نشان می‌دهد که درصورت ناسالم بودن هوا، وضعیت هشدار به کمیته اضطرار استان همدان اطلاع‌رسانی می‌شود.

جعفری‌نژادبسطامی بیان کرد: این طرح با حدود 70 میلیون تومان اعتبار با مشارکت و همراهی شهرداری ملایر اجرا شد.

وی تأکید کرد: نمایش اطلاعات کیفیت هوای این شهرستان موجب می‌شود مردم به حفظ هوای پاک و محیط‌زیست کمک بیشتری داشته باشند.

حسین بابایی، شهردار ملایر نیز با اشاره به همکاری شهرداری در راستای حفظ محیط‌زیست و مدیریت شهری جهت نصب این دستگاه، اظهار کرد: شهروندان نیز باید برای حفظ محیط‌زیست و شهری سالم و آباد همکاری لازم را به‌عمل آورند.

رئیس حفاظت محیط‌زیست ملایر نیز گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و کاهش مسافرت‌ها، تاحدودی از فشار بر محیط‌زیست کاسته و روند آلودگی کمتر شده است.

عباس نجاری با اشاره به پایش مستمر واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی ازنظر زیست‌محیطی، افزود: با کمک و همراهی بخش خصوصی و آزمایشگاه‌های معتمد سازمان، پایش‌های محیط‌زیست از این واحدها بیشتر شده است.

رئیس حفاظت محیط‌زیست ملایر ادامه داد: 36 درصد صنعت استان همدان در ملایر بوده که انتخاب واحدهای سبز از بین واحدهای صنعتی و خدماتی، یکی از برنامه‌های ما در آینده است.

نجاری برگزاری مسابقه حفظ محیط‌زیست در رشته‌های مختلف در فضای مجازی‌، بازدید از مناطق حفاظت‌شده، دیدار با خانواده شهدای محیط‌زیست و تقدیر از آن‌ها را از مهم‌ترین برنامه‌های هفته محیط‌زیست در ملایر عنوان کرد.

در این آیین همچنین نخستین نمایشگاه عکس حیات وحش ملایر نیز گشایش یافت که از 18 تا 23 خردادماه در سرای فرهنگ و هنر واقع در خیابان شهیدرجایی این شهر آماده بازدید علاقه‏‌مندان است.

شناسه خبر 22992