شناسه خبر:23236
1399/3/23 20:29:27

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه‌وشهرسازی کردستان با اشاره به اینکه هم‌اکنون در سطح استان 213 کیلومتر پروژه بزرگ‌راهی تعریف شده است، گفت: برای تکمیل پروژه‌های بزرگ‌راهی کردستان 1065 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

عطاءالله ایرانمنش اظهار کرد: با کارهای خوبی که در چند سال گذشته در راستای ساخت بزرگ‌راه و ارتقای مسیرهای اصلی استان به چهارخطه انجام شده و در حال حاضر در استان کردستان 325 کیلومتر بزرگ‌راه زیر بار ترافیک رفته است.

وی خاطرنشان کرد: برای بهبود وضعیت و شاخص‌های برخورداری از بزرگ‌راه درصورت تأمین اعتبار 60 کیلومتر راه به‌صورت چهارخطه در سال‌جاری به بهره‌برداری خواهد رسید و برای تکمیل و بهره‌برداری از آن‌ها 240 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

وی خاطرنشان کرد: آنچه اکنون در استان کردستان با حمایت مدیران در سطح کشوری و استانی انجام می‌شود، ارتقای راه‌های فرعی به اصلی و بهبود شاخص‌ها در این حوزه و همچنین ارتقای راه‌های اصلی به چهارخطه بزرگ‌راه است.

وی افزود: به همین منظور اولویت‌بندی و هدف‌گذاری‌های لازم صورت گرفته و برای رسیدن به این مهم، طرح‌های متعدد راه‌سازی در جای‌جای استان در حال اجراست که می‌توان به پروژه‌های سنندج ـ مریوان، بیجار ـ دیواندره، بیجار –زنجان، احداث چهارخطه گردنه صلوات‌آباد، سقزـ مریوان، سقزـ بانه، کامیاران ـ سروآباد و کرمانشاه به میاندوآب اشاره کرد.

 

شناسه خبر 23236