شناسه خبر:25658
1399/5/4 05:02:41
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان:

33 هزار و 486 واحد تولیدی همدان مشمول تسهیلات حمایتی شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: 33 هزار و 486 واحد و کارگاه تولیدی این استان مشمول دریافت تسهیلات حمایتی به‏‌منظور جبران خسارت ناشی از بیماری کرونا شد.

احمد توصیفیان روز چهارشنبه گذشته با بیان اینکه همکاری بانک‌ها برای سرعت بخشیدن در پرداخت تسهیلات به واحدهای آسیب‌دیده از کرونا در این استان ضروری است، افزود: 804 میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت به بنگاه‌های آسیب‌دیده از بیماری کرونا در این استان اختصاص یافته است.

وی اظهار کرد: فرآیند نام‌نویسی برای دریافت این تسهیلات از 24 خردادماه در بانک‌های عامل آغاز شده است و 6 بانک دولتی و 9 بانک خصوصی برای پرداخت این تسهیلات تعیین شده‌اند.

توصیفیان اضافه کرد: بخش زیادی از این تسهیلات به حمل‌ونقل شهری و برون‌شهری که هرکدام به‌عنوان یک واحد ثبت شده‌اند، اختصاص می‌یابد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان افزود: از تعداد واحدهای تعیین‌شده حدود 300 واحد با اشتغال بیش از 10 نفر مشمول دریافت تسهیلات کرونایی هستند که درمجموع 17 هزار تن را شامل می‌شود.

وی عنوان کرد: پیش از این درخصوص پرداخت تسهیلات به واحد‌های زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی اطلاع‌رسانی شده است و براساس شیوه‌نامه جدید به واحدهای غیر بیمه در رسته‌های منتخب با تأیید دستگاه اجرایی و ثبت اطلاعات کارفرما، شاغلان با ثبت در سامانه دستگاه و ارسال به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای پایش سامانه کارا نیز قابل پرداخت است.

این مقام مسئول بیان کرد: این تسهیلات برای خویش‌فرمایی و خوداشتغالی 6 میلیون تومان و برای شاغلان مورد تأیید دستگاه هشت میلیون تومان است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان بر ضرورت پرداخت سریع تسهیلات حمایتی به اقشار و بنگاه‌های اقتصادی ‌آسیب‌دیده از کرونا تأکید کرد و گفت: با توجه به تمدید مهلت ثبت، دستگاه‌های اجرایی به مخاطبان خود اطلاع‌رسانی مجدد داشته باشند و بانک‌ها نیز پرداخت و عقد قرار داد را با سرعت انجام دهند و در سامانه ثبت کنند.

توصیفیان اضافه کرد: طبق شیوه‌نامه، این تسهیلات به شرکت‌های حمل‌ونقل مسافر نیز قابل پرداخت است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان با بیان اینکه بانک‌های عامل به رانندگان که کارت هوشمند به‌نام آن‌ها است و در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند تسهیلات پرداخت کنند، اضافه کرد: سند مالکیت ماشین به‌نام ثبت‌نام‌کننده، لازم است.

توصیفیان درخصوص بارگذاری مدارک متقاضیان نیز گفت: بارگذاری فهرست بیمه اسفندماه برای دریافت این تسهیلات ضروری است.

شناسه خبر 25658