شناسه خبر:26548
1399/5/20 12:05:15

سپهرغرب، گروه خبر

مدیر نیروگاه گازی دورود از دمونتاژ پره‌های توربین واحد یک این نیروگاه خبر داد و گفت: این اقدام جهادی توسط پرسنل سختکوش نیروگاه و برای نخستین بار در طی مدت زمان 72 ساعت به انجام رسید.

مجتبی مروتی افزود: چندی پیش پره‌های ردیف 4 توربین واحد شماره یک نیروگاه به‌دلیل عمر بالای نیروگاه دچار شکستگی و این واحد از مدار تولید خارج شد.

وی ادامه داد: با توجه به لزوم تأمین برق مورد نیاز شبکه برق کشور، بلافاصله جلسه فنی تشکیل شد و پس از بررسی‌های لازم، موضوع با هماهنگی معاونت تولید و اعتماد و حمایت مدیر عامل شرکت، فرآیند دمونتاژ توربین بدون فوت وقت توسط پرسنل نیروگاه آغاز شد.

مروتی تصریح کرد: به‌منظور استفاده حداکثری از زمان، پرسنل در دو گروه تقسیم و در دو شیفت 9 ساعته کار را آغاز کردند و برای نخستین بار عملیات دمونتاژ توربین ظرف مدت 72 ساعت به پایان رسید.

مدیر نیروگاه گازی دورود این اقدام را با توجه به شیوع بیماری کرونا و گرمای هوا، یک اقدام جهادی و ارزشمند برشمرد و از زحمات تمامی کارکنان پرتلاش نیروگاه دورود و حمایت‌های مدیر عامل و معاونت‌های تولید، مهندسی، تعمیرات و مالی پشتیبانی شرکت تقدیر و تشکر کرد.

گفتنی است نیروگاه گازی دورود با تولید 50 مگاوات انرژی الکتریکی علاوه بر تأمین برق شهرستان دورود، وظیفه کنترل ولتاژ در منطقه را بر عهده داشته و با وجود عمر 45 ساله آن همچنان در مدار تولید قرار دارد.

شناسه خبر 26548