شناسه خبر:26640
1399/5/22 00:19:30

سپهرغرب، گروه خبر :معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه گفت: میزان تولید عسل در استان تا پایان امسال به هفت‌هزار تن می‌رسد.

بهرام خانی با اشاره به برنامه‌ریزی برای افزایش بیش از 1500 تنی تولید عسل در استان گفت: امسال شاهد افزایش بیش از 28 درصدی تولید عسل در استان خواهیم بود و در پایان سال، میزان تولید عسل در استان به هفت هزار تن می‌رسد.

وی ادامه داد: سال گذشته 5455 تن عسل در استان کرمانشاه تولید شد و در حال حاضر رتبه پنجم تولید عسل را در کشور داریم.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه تعداد کلنی‌های زنبور عسل در استان را 444 هزار کلنی عنوان کرد و گفت: بیشترین عسل استان در شهرستان‌های صحنه و کنگاور تولید می‌شود، هرچند در بقیه شهرستان‌ها هم کم‌وبیش تولید عسل داریم.

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه از نظر تولید عسل جزء استان‌های شناخته شده است، گفت: عسل تولیدی در این استان جزء باکیفیت‌ترین عسل‌های تولیدی در کشور است. عسل تولیدی در استان به‌دلیل برخورداری از پوشش گیاهی و جنگلی غنی و باغ‌های خوب، جزء عسل‌های با بازارپسندی بالا محسوب می‌شود.

خانی ادامه داد: هم‌اکنون سرانه مصرف عسل در کشور 700 گرم در سال است که با این احتساب و با توجه به جمعیت استان کرمانشاه، از نظر تولید عسل کمبودی در استان نداریم.


منبع: خبرگزاری ایسنا

شناسه خبر 26640