شناسه خبر:26697
1399/5/23 00:22:40

سپهرغرب، گروه خبر :مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان گفت: راه‌اندازی پنل‌های خورشیدی از برنامه‌های این نهاد برای اشتغال مددجویان زیرپوشش استان است.

محمدرسول شیخی‌زاده روز گذشته در دیدار با مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اظهار کرد: براساس این طرح خانواده‌های زیرپوشش و افرادی که توانایی کار فیزیکی ندارند، درصورت راه‌اندازی و نصب این پنل‌ها در محل زندگی آن‌ها، می‌توانند از محل برق تولیدی و فروش آن به شرکت توزیع برق از درآمد مناسبی بهره‌مند شوند.

وی افرود: سال گذشته 120 خانوار جهت اعطای 300 میلیون ریال تسهیلات برای خرید پنل‌های خورشیدی شناسایی شده‌اند، اما به‌دلیل نوسانات قیمت بازار و گرانی پنل‌ها این میزان تسهیلات جوابگو نبوده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان‌گفت: با توجه به وضعیت معیشتی مددجویان نیاز است تا شرکت توزیع برق در زمینه اخذ برق مصرفی این قشر از جامعه، تسهیلاتی درنظر بگیرد.

وی اضافه کرد: استفاده از مددجویان به‌عنوان نیروی کار در امورات اجرایی شرکت توزیع برق، از دیگر اقداماتی است که می‌تواند در زمینه کمک به اشتغال این خانواده‌ها مؤثر باشد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان نیز در این نشست اظهار کرد: با توجه به برنامه اصلاح شبکه برق‌رسانی به مقدار دو هزار کیلومتر استان، برای فعالیت‌هایی همچون سیمبانی، این ظرفیت وجود دارد که از طریق شرکت‌های پیمانکاری با حقوق و مزایای مناسب از مددجویان واجدالشرایط که از طریق کمیته امداد معرفی شوند، به‌کارگیری شود.

هیوا لهونیان افزود: درصورت نیاز با استفاده از ظرفیت سازمان فنی‌وحرفه‌ای، می‌توان نسبت به آموزش پیش از کار این نیروها اقدام کرد تا به‌عنوان سیمبان مشغول به‌کار شوند.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 26697