شناسه خبر:27143
1399/5/30 01:32:35

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت: اقلیم کردستان عراق موافقت اولیه خود را برای بازگشایی بازارچه مرزی تیله‌کوه اعلام کرده و طی توافق صورت گرفته به‌زودی شاهد صادرات کالا از این گذرگاه مرزی در شهرستان سرپل‌ذهاب خواهیم بود.

شهریار حیدری روز چهارشنبه افزود: چندین جلسه در راستای بازگشایی و فعالیت بازارچه مرزی تیله‌کوه با حضور طرف عراقی و ایرانی انجام شده و طبق پیگیری‌های صورت‌گرفته توافق لازم برای راه‌اندازی صادرات از این بازارچه مرزی از سوی عراق صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: زیرساخت‌های لازم برای راه‌اندازی بازارچه ایجاد شده اما یک کاستی‌هایی وجود دارد که ظرف هفته آینده قرار شد، استانداری کرمانشاه نسبت به رفع آن‌ها اقدام کند.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت: بلافاصله پس از رفع نواقص زیرساختی شاهد بازگشایی بازارچه مرزی تیله برای انجام صادرات کالا به عراق و مبادلات تجاری خواهیم بود.

حیدری اضافه کرد: بازگشایی مرز تیله‌کوه نقش مهمی در رونق اقتصادی منطقه، ایجاد اشتغال و توسعه صادرات و کمک به وضع معیشتی مرزنشینان منطقه خواهد داشت.

شناسه خبر 27143