شناسه خبر:27152
1399/5/30 01:37:32
پیگیری امور ورزش تویسرکان در فدراسیون‌های ورزشی

مفتح برای توسعه ورزش تویسرکان وارد گود شد

نماینده تویسرکان به همراه مسئول ورزش شهرستان با رؤسای فدراسیون ژیمناستیک و کوهنوردی دیدار و گفتگو کردند.

جلسه‌ای با حضور مفتح نماینده مردم تویسرکان، اینچه درگاهی رئیس فدراسیون ژیمناستیک، شایسته سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان تویسرکان برگزار شد. در این جلسه ابتدا مفتح نماینده تویسرکان: مختصری در مورد پیشینه ورزش ژیمناستیک در تویسرکان مطالبی را مطرح کرد.

وی همچنین مطالبی درخصوص ورزشکاران خوب و مستعد شهرستان در رشته ژیمناستیک، محدودیت‌ها و کمبودهایی که در شهرستان در جهت پیشرفت این رشته جود دارد مطالبی را مطرح کرد.

سپس اینچه درگاهی رئیس فدراسیون ژیمناستیک مطالبی در مورد ورزش ژیمناستیک و لزوم توجه به افراد زیر 6 سال برای حضور در رشته ژیمناستیک و توجه به شاخه‌های ایروژیم بیان کرد.

پس‌ازآن شایسته سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان تویسرکان گزارشی درخصوص وضعیت فعلی ژیمناستیک تویسرکان ارائه کرد.

وی گفت: شهرستان از سالن مناسبی برای ورزشکاران رشته ژیمناستیک برخوردار است، ولی یکسری وسایل و امکانات اولیه مانند تشک پیست زمینی و خرک آرگوجت جهت شرکت در مسابقات موردنیاز است.

در پایان جلسه مقرر شد فدراسیون ژیمناستیک موارد مطرح‌شده را بررسی و نسبت به تهیه وسایل اقدام کند.

همچنین جلسه دیگری با حضور مفتح نماینده مردم تویسرکان، زارعی رئیس فدراسیون کوهنوردی، شایسته سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان تویسرکان در محل دفتر امور مجلس در وزارتخانه برگزار شد.

در ابتدای جلسه مفتح نماینده تویسرکان توضیحاتی در مورد کوهنوردی تویسرکان و ورزشکاران علاقه‌مندان رشته کوهنوردی مطرح کرد.

وی همچنین در مورد موقعیت جغرافیایی تویسرکان که در منطقه کوهستانی واقع‌شده و قلل متعدد آن صحبت کرد.

زارعی رئیس فدراسیون کوهنوردی در مورد پتانسیل شهرستان قرارگیری در دامنه الوند و رشته صخره‌نوردی و کوهنوردی مطالبی مطرح کرد.

رئیس فدراسیون کوهنوردی بر دانش‌افزایی مربیان و توجه ویژه به پرورش مربیان جدید و علاقه‌مند و تشکیل کلاس‌های مربیگری در رشته کوهنوردی تأکید کرد.

سپس شایسته سرپرست اداره ورزش و جوانان تویسرکان مطالبی در مورد وضعیت کوهنوردی شهرستان مطرح کرد، وی گفت: در حال حاضر با توجه به شرایط موجود کرونا علاقه‌مندان زیادی جذب رشته کوهنوردی شده‌اند و روزانه به قلل متعدد شهرستان صعود دارند و ضرورت دارد که توجه ویژه‌ای به این رشته در شهرستان شود. وی همچنین درخواست خود مبنی بر نیاز شهرستان به وسایل صخره‌نوردی، نظیر حلقه هارنس را مطرح کرد. وی در ادامه درخواست نقطه زنی و ثبت قله کوبر به‌عنوان مرتفع‌ترین نقطه استان را مطرح کرد.

در پایان جلسه مقرر شد یکسری وسایل رشته صخره‌نوردی در اختیار هیئت کوهنوردی شهرستان قرار گیرد و از طریق سازمان جغرافیایی کشور اقدامات لازم جهت نقطه زنی و ثبت قله کوبر انجام گیرد.

شناسه خبر 27152