شناسه خبر:27607
1399/6/10 06:17:33

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان گفت: هم‌زمان با گرامیداشت هفته دولت سال 99 دو مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در استان همدان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان، مصطفی پناهنده در حاشیه مراسم بهره‌برداری از این دو مجموعه با اشاره به آنکه راه‌اندازی مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌ راهی نقش مؤثری در تأمین ایمنی مسافران و کاهش آمار تصادفات دارد، اظهار کرد: بهبود کیفیت خدمات این مجتمع‌ها علاوه‌بر آنکه به گسترش صنعت گردشگری کمک می‌کند، گامی مؤثر در جهت کاهش حوادث جاده‌ای و افزایش ضریب ایمنی راه‌ها است.

پناهنده خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان را از مهم‌ترین علل تصادفات جاده‌ای عنوان و خاطرنشان کرد: جذب و هدایت مسافران جاده‌ای به داخل مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین ‌راهی به‌منظور بهره‌مندی از یک استراحت کوتاه‌مدت و استفاده از امکانات داخل مجتمع‌ها، از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی در ادامه درخصوص جزئیات مجتمع‌های افتتاح‌شده افزود: مجتمع خدماتی رفاهی نگین‌دشت موسی‌آباد در محور اسدآباد– موسی‌آباد توسط بخش خصوصی با اعتبار سه‌ونیم میلیارد تومان (میزان سرمایه‌گذاری مالک و تسهیلات بانکی) در زمینی به مساحت هفت هزار متر مربع احداث شده است.

پناهنده یادآور شد: در این طرح که عملیات اجرایی آن از سال 95 آغاز شده، زمینه اشتغال هشت نفر فراهم شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان بهره‌برداری از مجتمع خدماتی رفاهی جدی امین‌پور در کیلومتر هفت محور اسدآباد– کرمانشاه را از دیگر مجتمع‌های قابل افتتاح این هفته برشمرد و ابراز کرد: برای این طرح نیز مبلغ هفت میلیارد تومان از محل تسهیلات بانکی و آورده شخصی هزینه شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: این مجتمع نیز در زمینی به مساحت 9 هزار و 774 متر مربع احداث شده و زمینه اشتغال 12 نفر را فراهم کرده است.

پناهنده تأکید کرد: در هر دو مجتمع کاربری‌های داخلی شامل جایگاه گازوئیل و بنزین، فروشگاه، سرویس بهداشتی، خدمات خودرویی، نمازخانه، اداری، پارکینگ، فضای سبز، کارواش و سردخانه ایجاد شده است.

شناسه خبر 27607