شناسه خبر:27998
1399/6/17 03:20:33
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان:

هم‌زمان با هفته تعاون 14 طرح تعاونی در همدان به بهره‌برداری رسید

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: هفته تعاون امسال 14 طرح با ایجاد فرصت شغلی برای 235 نفر در این استان به بهره‌برداری رسید.

احمد توصیفیان روز گذشته افزود: این طرح‌ها شامل 6 طرح صنعتی، یک طرح کشاورزی، یک طرح مسکن، پنج طرح خدماتی و یک طرح مرکز توسعه نوآوری است.

وی با بیان اینکه توسعه مهارت یکی از ضروریات جامعه است، گفت: بسیاری از تعاونی‌ها خود را باور ندارند و حتی کارهای خوب و ارزشمند خود را کوچک می‌شمارند و به‌نوعی منزوی شده و در نمایشگاه‌ها کمتر حضور می‌یابند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان خاطرنشان کرد: تعداد کل تعاونی‌های فعال در استان همدان یک‌هزار و 172 مورد است که با تشکیل این تعداد تعاونی برای 17 هزار و 432 نفر به‌طور مستقیم فرصت شغلی ایجاد شده است.

توصیفیان اظهار کرد: 30 درصد تعاونی‌های فعال در این استان خدماتی، 16 درصد توزیعی و 54 درصد تعاونی‌های تولیدی شامل کشاورزی، صنعتی و فرش‌دستباف هستند.

وی با بیان اینکه حدود 900 هزار تن از جمعیت استان همدان عضو تعاونی‌ها هستند، افزود: 14 شرکت تعاونی استان در هفته تعاون امسال شایسته تقدیر انتخاب شده‌اند.

توصیفیان با اشاره به اینکه فعالیت در عرصه تعاون موجب رونق تولید داخلی، استقلال و استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی می‌شود، تجمیع سرمایه‌ها، ایجاد سرمایه‌گذاری داخلی و مشارکت افراد در برابری فرصت‌ها را از دیگر مزیت‌های فعالیت تعاونی‌ها برشمرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: برای توسعه اقتصادی نیازمند کار جمعی، سخت‌کوشی، پشتکار، مسئولیت‌پذیری اجتماعی و تقویت سرمایه انسانی و اجتماعی هستیم که ضرورت دارد باور تعاون، فرهنگ کار و کار جمعی در جامعه تقویت شود.

وی ادامه داد: فعالیت در عرصه تعاون علاوه‌بر افزایش تاب‌آوری اقتصادی در شرایط اعمال تحریم‌ها، با حاکم بودن روح جمعی سبب نقش‌آفرینی در پیشرفت کشور خواهد شد.

توصیفیان با اشاره به اینکه تعاون از مصادیق کنش‌های متقابل پیوسته برای دستیابی به هدف و یا هدف‌هایی معین است، اظهار کرد: تقویت تعاون شیوه‌ای در اقتصاد است که راهی بین نظام اقتصاد سرمایه‌داری و نظام سوسیالیستی درنظر گرفته شده و به راه سوم مشهور شده است.

شناسه خبر 27998