شناسه خبر:28048
1399/6/17 13:34:37

رئیس شورای شهر خرم‌آباد با بیان اینکه شهردار در نامه استعفای خود اعتراف کرده که نمی‌تواند کاری انجام دهد، گفت: ظرف چندماهه گذشته همه دوستان به این نتیجه رسیدند که اگر شهردار به فعالیت خود ادامه ندهد به‌نفع شهر است، زیرا انتظار ما با توجه به ظرفیت خرم‌آباد فراتر از این بود.

یکصد و سیزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر خرم‌آباد به‌دلیل به‌حدنصاب نرسیدن اعضا برگزار نشد.

رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد در این جلسه گفت: علی‌رغم تکذیب استعفای شهردار، اما نامه استعفای وی موجود است.

رستم کوشکی افزود: ظرف چندماهه گذشته همه دوستان به این نتیجه رسیدند که اگر شهردار به فعالیت خود ادامه ندهد به‌نفع شهر است، زیرا انتظار ما با توجه به ظرفیت خرم‌آباد فراتر از این بود.

وی تأکید کرد: واقعیت این است که تهدید شهر ما هستیم که ظرفیت‌های شهر را نتوانسته‌ایم به‌خوبی مدیریت کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد تأکید کرد: انتقاد و خواسته ما از شهردار مبنی‌بر کنار کشیدن وی، ناشی از هیچ عقده و تعصب شخصی نیست، بلکه معتقد هستیم از فرصت باقی‌مانده، بیشترین استفاده را به‌نفع شهر داشته باشیم.

کوشکی در مورد برخی اظهارنظرها در فضای مجازی مبنی بر اینکه استعفا شهردار واقعیت ندارد، توضیح داد: یک‌ماه قبل شهردار استیضاح شد، اما با پادرمیانی برخی اعضا و خواسته خود وی، قرار شد که فرصتی به او بدهیم که متأسفانه در این فرصت مسئله‌ای رفع نشده و مشکلات کماکان به قوت خود باقی است.

وی معضلاتی در حوزه خدمات شهری، عمرانی، حقوق معوق کارگران و مبلمان شهری را از چالش‌های عمده پیش روی مدیریت شهری عنوان کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد گفت: باور کنید یک‌ماه است که زندگی ما به‌دلیل تماس و درخواست‌های مکرر وابستگان شهرداری مبنی بر اینکه به شهردار اجازه بدهیم کار کند، مختل شده است.

*به ما اجازه نمی‌دهند تصمیم‌گیری کنیم

کوشکی گفت: به ما اجازه نمی‌دهند تصمیم‌گیری کنیم، این چه استقلال عملی است که نمایندگان مردم نتوانند برای رفاه حال شهروندان و رفع مشکلات شهر تصمیم بگیرند.

وی با بیان اینکه در فضای مجازی توهین‌آمیز با اعضای شورای شهر صحبت شده است، خاطر نشان کرد: این در حالی است که متن استعفا وجود دارد و خود شهردار اعتراف کرده که نمی‌تواند کاری انجام بدهد.

رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد در مورد پس‌گیری استعفای شهردار توضیح داد: من اکنون به‌دلیل تماس‌های مکرر درخصوص شهردار تلفن همراه را خاموش کردم، ظاهراً ساعت 9 صبح حراست شهرداری مرکزی و معاونت اداری مالی با مراجعه به شورا، دبیرخانه را وادار به ثبت نامه کرده‌اند که این کار غیرقانونی و غیراخلاقی است.

کوشکی افزود: طبق قانون، هر نامه باید با دستور رئیس شورا ثبت شود، بنابراین این حرکت غیراخلاقی بوده است.


منبع: خبرگزاری فارس

شناسه خبر 28048