شناسه خبر:29212
1399/7/5 17:24:37

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان از پرداخت 94 درصد از اعتبارات بخش سرمایه‌گذاری استان خبر داد.

احمد توصیفیان ظهر روز گذشته در جلسه شورای هماهنگی ادارات کل زیرمجموعه بخش تعاون استان اظهار کرد: از مجموع 441 میلیارد تومان اعتبارات اختصاص‎یافته به بخش سرمایه‌گذاری استان تاکنون 413 میلیارد تومان یعنی 94 درصد آن پرداخت شده و مابقی منتظر ارائه طرح‌های مورد نظر است.

وی افزود: سال گذشته به‎منظور فعال شدن حوزه اشتغال خانگی 590 میلیون تومان با نرخ چهار درصد به شهرستان نهاوند پرداخت شده و امسال هم 600 میلیون تومان به این حوزه داده شده که خوشبختانه طرح‌های مرتبط نیز به ما ارائه شده است.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان همدان اذعان کرد: در حوزه مشاغل روستایی سال گذشته 520 میلیارد ریال تسهیلات برای ایجاد یک‌هزار و 65 مورد شغل پرداخت شده که بخشی از آن برای دام بوده است.

وی درخصوص حمایت از مددجویان زیر پوشش بهزیستی و کمیته امداد نیز گفت: سال گذشته 75 میلیارد تومان به مددجویان بهزیستی استان برای پرورش دام‌های کوچک پرداخت شده است.

توصیفیان افزود: یکی از اهداف وزارت تعاون شفاف‌سازی و مبارزه با فساد بوده که بر این اساس سامانه جامع شفافیت، سامانه جامع کار و سامانه تعاون رونمایی و فعال شده و در شرایط کرونایی افراد برای انجام کارهای خود به آن مراجعه می‌کنند.

وی به برنامه سه‎ساله استاندار در زمینه سرمایه‌گذاری و اشتغال اشاره کرد و گفت: این برنامه در بحث اشتغال و سرمایه‌گذاری با تقسیم کار بین 20 دستگاه استان و شهرستان و ارائه گزارش کار ماهانه، درحال تحقق است.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان همدان درخصوص ارائه تسهیلات به دام‌های سنتی نیز بیان کرد: براساس مصوبه تسهیلات به دام‌های سنتی، با توجه به دستورالعمل‌های موجود از اواخر سال 97 این موضوع در کل کشور ممنوع شد.

وی افزود: درخواست شد این تسهیلات سمت اولویت‌های دیگر استان ازجمله در نهاوند به سمت کشاورزی، صنایع تبدیلی و تکمیلی، لبنیات و غیره سوق داده شود.

شناسه خبر 29212