شناسه خبر:29763
1399/7/14 18:16:49

 
استاندار لرستان گفت: با کمک معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و اختصاص اعتبار 10 میلیاردی، کارخانه نوآوری لرستان در آینده نزدیک ایجاد خواهد شد.

هفتمین جلسه ویدئوکنفرانس شورای برنامه‌ریزی و توسعه لرستان در سال جاری، به ریاست سیدموسی خادمی؛ استاندار لرستان و با حضور محمد خدابخشی؛ نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی، فاطمه مقصودی؛ نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی و مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد.

استاندار لرستان در حاشیه این جلسه با اشاره به پرداخت بدهی دستگاه‌های اجرایی با استفاده از تهاتر گفت: از مهم‌ترین محورهای این جلسه، موضوع تهاتر بدهی دستگاه‌های اجرایی به اشخاص حقیقی و حقوقی بود که به‌عنوان یک مصوبه مطرح شد.

سیدموسی خادمی اظهار کرد: در طول سه سال گذشته، بیش از 230 میلیارد تومان اعتبار در لرستان تهاتر شده و از این طریق، منابعی بدون آنکه در بودجه لحاظ شود، به استان تزریق شده است.

وی تصریح کرد: در قانون بودجه برای هر دستگاه اجرایی سهمی تعیین شده است و آن‌ها باید پیگیری‌های لازم را در جهت جذب سهم خود انجام دهند.

استاندار لرستان بیان کرد: پیگیری اعتبارات شناور و متفرقه در قانون بودجه کشور از محل 14 میلیارد تومان اعتبار، از دیگر موضوعات مطرح شده در جلسه بود که موردتأکید قرار گرفت.

خادمی گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی موظف به پیگیری برای جذب سهم تعریف شده دستگاه خود در مدت زمان معین هستند.

وی با بیان این مطلب که در هر ردیف بودجه کشور، پنج‌درصد آن به عنوان سهم لرستان باید جذب شود، افزود: به نسبت جمعیت، سهم لرستان در بودجه کشور بین دو تا سه‌درصد است که به‌منظور تلاش بیشتر مدیران دستگاه‌های اجرایی در جهت احقاق حقوق مردم استان، این رقم تا پنج‌درصد درنظر گرفته شده است.

استاندار لرستان با اشاره به ایجاد کارخانه نوآوری در استان خاطرنشان کرد: با توجه به اعتبار 10 میلیارد تومانی و کمک‌های معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری به استان، کارخانه نوآوری لرستان در آینده نزدیک ایجاد خواهد شد.

شناسه خبر 29763