شناسه خبر:31900
1399/8/26 11:16:04

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه اعلام کرد: نصب 170 دوربین ثبت سرعت با حدود 100 میلیارد تومان اعتبار در بزرگ‌راه‌ها در دستور کار است.

محسن ارجمندی روز یکشنبه آبان ماه در نشستی خبری که در محل سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری کرمانشاه برگزار شد، اظهارکرد: نصب این دوربین‌ها توسط بخش خصوصی انجام خواهد شد و به زودی فراخواهان لازم در این زمینه صادر می‌شود.

به گفته وی، اکنون هفت دوربین ثبت سرعت و 20 دوربین نظارتی شهرداری در سطح شهر فعال است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه اعلام کرد: 70 دوربین نظارتی با همکاری پلیس امنیت در سطح نصب خواهد شد که 50 دوربین آنها اکنون در حال نصب است.

ارجمندی با انتقاد از نحوه اختصاص بودجه مربوط به جریمه به شهرداری گفت: باید بخشی از اعتبارات جریمه‌های درون شهری به شهرداری اختصاص پیدا کند که دولت چندان این موضوع را جدی نمی گیرد؛ تنها در سال گذشته هشت درصد این اعتبارات در قالب اوراق تخصیص پیدا کرد که جوابگوی نیازها نبود.

کاهش 50 درصدی تصادفات شهری

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در رابطه با میزان تصادفات شهری گفت: اقدامات انجام شده منجر به کاهش 50 درصدی میزان تصادفات و تلفات جاده‌ای کرمانشاه از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل شده است.

معاون حمل و نقل شهرداری کرمانشاه با اشاره به اینکه سال گذشته حدود 110 نفر در سطح شهر کرمانشاه به دلیل تصادفات جان خود را از دست دادند، عنوان کرد: این آمار نشان می‌داد که حمل و نقل شهری کرمانشاه ایمن نیست از این رو 19 نقطه حادثه خیز شهری را شناسایی کردیم.

ارجمندی با بیان اینکه تکمیل کامل تابلوهای مسیر سطح شهر در دست اقدام است، گفت: در بخشی از این نقاط اصلاحات هندسی و آرام سازی‌ها انجام شد و در بخشی دیگر نیز پل‌های عابر پیاده و نرده‌های موردنظر نصب خواهد شد.

نوسازی ناوگان اتوبوس رانی

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اقدامات انجام شده برای نوسازی ناوگان اتوبوس رانی شهری اعلام کرد: 40 میلیارد تومان از محل اوراق شهرداری برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی شهری تامین شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه با اشاره به اینکه 230 دستگاه اتوبوس در شهر کرمانشاه وجود دارد که 70 درصد آنها فرسوده است، ادامه داد: براساس برآورد‌ها تمام سیستم حمل و نقل اتوبوسی سطح شهر کرمانشاه تا اردیبهشت سال آینده فرسوده و از رده خارج خواهد شد.

ارجمندی با اشاره به اینکه شهرداری کرمانشاه برای تعمیر و نگهداری اتوبوس‌ها تسهیلاتی از بانک دریافت می‌کند، گفت: در مرحله نخست 150 دستگاه اتوبوس فرسوده شهری توسط شهرداری نوسازی خواهد شد و در مراحل بعدی به سراغ دیگر اتوبوس‌ها خواهیم رفت.

به گفته وی، شهرداری در قبال این نوسازی، مالکان را موظف می‌کند که پنج سال در سیستم حمل و نقل شهری به مردم خدمت رسانی کنند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه اعلام کرد که تمام سیستم حمل و نقل اتوبوس شهری کرمانشاه به کارت بلیط الکترونیکی مجهز می‌شود.

پیاده‌راه مدرس

ارجمندی به موضوع پیاده‌راه سازی و راه انداری بی آر تی خیابان مدرس اشاره کرد و گفت: خیابان مدرس یک هزار و 800 متر طول دارد که در صورت ایجاد پیاده‌راه طولانی ترین پیاده‌راه ایران خواهد شد؛ براساس طرح پیشنهاد شده محدوده میدان آزادی تا میدان انقلاب به صورت پیاده‌راه در خواهد آمد و در وسط این محدوده خطوط بی آر تی ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه محور مدرس بهترین منطقه برای ایجاد پیاده‌راه محسوب می‌شود، گفت: به نظر می‌رسد پس از راه اندازی پیاده‌راه مدرس و رونق بازار آن، پروژه‌های فیروزه و تعریض خیابان مدرس ساماندهی شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری با بیان اینکه ایجاد پیاده‌راه به نفع کسبه محل خواهد شد، افزود: برای ایجاد پیاده‌راه مدرس با کسبه خیابان صحبت و نظرسنجی شده است، برخی از کسبه اعلام نارضایتی کردند اما بیشترین سود نصیب کسبه خواهد شد.

ارجمندی اعلام کرد: هنوز زمان آغاز پروژه مشخص نیست اما براساس برآوردهای انجام شده به نظر می‌رسد که پروژه در طول 6 ماه کل پروژه به اتمام برسد.

سازمان حمل بار

وی با اشاره به راه اندازی سازمان حمل بار شهرداری کرمانشاه گفت: سیستم الکترونیکی حمل بار شهرداری کرمانشاه حمل بار به زودی برای نخستین بار در کشور راه اندازی خواهد شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری عنوان کرد: براساس این سیستم افراد راحت می‌توانند با کمک اپلیکیشن‌های تلفن همراه، تماس تلفنی و مراجعه به سایت خودرو موردنظر را سفارش دهند.

ارجمندی عنوان کرد: خط کشی‌های محوری در سطح بزرگ راه‌های استان و جاده‌های اصلی در حال انجام است و تابلوهای نوشتاری نیز در این محورها نصب می‌شود.

وی همچنین اعلام کرد: امسال برای فعال سازی پروژه ساخت قطار شهری کرمانشاه 150 میلیارد تومان از محل اوراق شهرداری اختصاص پیدا کرد.

شهر کرمانشاه حدود یک میلیون نفر از جمعیت 2 میلیون نفری استان را در خود جا داده است.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 31900